Saturday, September 10, 2011

No Pampers!

Alhamdulillah... seksa nya la hai nak nunggu si bujang sorang ni diaper-less. setelah berusia 5 tahun 4 bulan baru berjaya.

rasanya kena pakaikan dia seluar kecik baru cepat kot. malam pertama dua kali gak cuba kejutkan suh gi buang air. tapi dah tido.. tak hingin dia bangun. puas gak remind dia kalau nak buang air kejut umi. tapi, sampai ke pagi tak bocor tu yang senang gile uminya.. harap berterusan la hendaknya. cemane la umi dia tak cuak.. kekadang tido depan tv petang2 pun leh banjir. cemane la kita tak seriau sesaja kan...

Adik memang nak pakai macam abang, tapi..kesian plak dia skang ni, tak pakai diapers tak membuang2. tapi kalau pakai, laju je nak membuang. kang kalo pakaikan seluar kecik mau cepat dia membuang merata2. haiya...

hari tu dah kena kat kapet. dah tu dia bagitau lepas buang air. siap lari satu rumah. uish....tak pasal2 kena mop satu rumah. cancel nak masak awal.

lelepas tu terossss.... dia nak pakai diapers.. takpe... kita cuba lagi minggu depan. biar lambat asal selamat. :p

2 comments:

Ila said...

takpe,pelan2 ek...mesti boleh punya

Zana S said...

Ila
musim hujan pandai dia minta pampers balik. :p sabar je lorrr.. :D