Monday, February 8, 2010

Bersih Nya Lahai

hari nie kemuncak sumber bekalan air kat rumah adalah sangat2 teruk!

mane taknya... dua bulan kebelakangan nie air mcm tak semenggah.
sekejap kuning sekejap putih. tapi kalau putih, bau klorin adoiii... mcm nak klorok kain la pulak.

tapi hari ni, kuning nya dah tahap karat dah. dah rupa air parit kat umah mak long aku kat tanjung karang tu ha!

kalau kat sana masih waras lagi la kan sebab air tu ke bendang n kekadang je dedolu kitorg berkubang dalam tu.
tapi sesejak dah besar remaja, idok la wat keja gituew.

kalau air sana utk bekalan bendang, air kat rumah utk bekalan siapa pulak?? haru betul.

bila bukak je air dalam bilik air, waduh...saya yg nak mandi pun suspen. abis berkarat2 dinding bilik air. harap2 esok ok la gamaknya.

towards midnight mcm ada perubahan jugak la. tapi geram la tak rereti nak kabo kat penduduk je en syabas nih! pastu tetiba plak air slow pepetang tadi.

bila air dah tukar kaler, dan2 saya tipon diorg. ada la reply call dr pekerja site katanya tukar ke bersih kan mende tah. dua kali gak saya suruh dia ulang. tapi cam tetap tak clear apa dia ckp. ok la tu, janji lepas nie kualiti air baik la hendaknya. kalau still teruk, ada yg kena jawab call saya hari2 kang!

nampaknya saya perlu pilih penapis air secepat mungkin. murah dah reliable. ada ke?? teheheh...

6 comments:

Kujie said...

semlm baru kak jie buat post pasal penapis air..hehehehe

air.... kerana mewah kita jarang hargai

aNoY said...

mak beli dkt giant je

Elyn Sani said...

amway ko tak kuar penapis air ke??

Zana S said...

kak jie
dah reply. best masuk blog kak jie. cam tau2 je. hehe

anoy
tu la pasal. ala2 nak mencari gak nie. tapi FM ala2 bangkang jek. boley?? :p

elyn
mahal nak mampos! belom lagi spare part dia. walau pakai ezy payment, menambah hutang je dibuatnya.

tapi satu la aku tak gemor.. kekadang bila air terlalu ditapis, bila budak kecik minum, dibuatnya penapis rosak ke, pi umah orang ke, amik air lain dari rumah sendiri, dah... anak plak perut tak tahan. masaelah pulak.

kekadang kena pk jangka pjg gak. :D

lily lotus said...

kat giant ada jer promotion benda alah filter tu. yang murah yang mahal semua ada. selamat berinvest yer

Zana S said...

lily lotus
sampai ke sudah tak terinvest. teheheh