Tuesday, June 8, 2010

Urut

Khamis minggu lepas, bangun tidur belah kanan badan, kaki tgn kebas2.
mmg berhajat nak pi urut. tapi tak la rushing.
bila dah jadi gini, nak tak nak, call je lah mak cik urut yang dah biasa tu.
alhamdulillah dia senang. tapi lepas kol 10 lah.
sebelum tu dia sibukkan orang beranak.
mmg bz ibuk ni. mmg dah terbiasa panggil dia ibuk.
lagipun dia mmg orang seberang. tapi lama tinggal disini.
rasanya saya mmg serasi dgn dia.
lagipun dia yg urut sampai la saya leh mengandung dulu. Alhamdulillah...

nak dijadikan cerita, disebabkan tak plan awal, pakai redah je kengkonon nak hantar berdua ni ke subang.
sekali sampai, keta bapak ngak ada. sah la keluar. bila dijengah burung pun simpan dalam, sah2 la jalan jauh or lama.
spital kot.
nak tak nak, hangkut je la diorg berdua sekali. sib baik la behave.
walaupun memula aris takmo jejak kaki ke lantai, lelama ok plak.
lagipun dia tgk abg dia seronok ngusik brg org dalam bilik tu. dia pun joint sekali lah!
lagipun ibuk nie ygn mandi dan urut diaorg sepanjang saya pantang dulu. takkan la buat2 lupa ya?? hahaha! (ikutkan budak berdua nie paling trauma masa kena urut. wpun tak nampak, tapi cam tau2 je bila ibu nie pegang ke deme. sure meronta2. hehe).

siapa nak teka bape lama saya tidak berurut??? stahun? salah
2 tahun? salah. tapi 3 tahun ya...
last urut masa seminggu awal pantangkan aris.
abis pantang pun tak panggil ibuk urut.
nape ek?? ntah la..degil kot. adala sebabnya tuh. malas nak ingat!

mmg sakit gile badan kena urut. especially kaki ngan tgn yg kekebas tu.
bila sentuh tang perut, aduhaiii... part nie yg paling tak mo kena bila diurut. sengkak peranakan.
sakit ooo...

masa urut tak sakit sgt.
bila balik ok lagi, leh masak.
esok dan hari ketiga... umang aiii... perut nie rasa nak tanggal.
mmg rasa la beza sebelum dan sesudah diurut. rasa ringan dan selesa nak berjalan.
tapi... sakit kat bahagian yg peranakan tu duduk sebelum nie, sakit oooo... adeh..
ngilu pun ada lagi kekadang.
tak pepasal je berbengkung malam hari, siang ber'girdle'.
moral.... biasa2kan la berurut 3-4 bulan sekali. kalau anak duk terjah perut, lagila kena selalu.
nie pun sesejak aris mirul rajin terjah la badan kekebas.
mmg haru.

la nie dah kurang sakit. tapi risau gak mcm peranakkan jatuh lagi. sebab?? asikla dukung si aris nie ha kat rumah. sampai ngamuk saya dibuatnya tak rereti nak kawal pangai sentap dia tuh. iskh.. geram heh! asal naik sora sikit sentap. pastu melalak cam kena pukul. habuan.. dukung sambil offer mknn. tu pun kalau layan. kalau tak layan, kita disepak2 nya. ceisss!! anak2...

5 comments:

Anoy said...

budak kecik ni lahir bulan sentap ke??? aritu die cubit makteh...amboiii blaja mane nih. pandai dah nak cubit2 org. habuan nyer...die kene cubit balik dgn mak teh + ko dgr la mak teh membebel skali. heh

Elyn said...

seb baik makteh kene cubit je dgn budak kecik tu... dgn wafiq package makteh bule dapat tau ekekek

jana... aku ni pun rase tetiap mggu kene urut tau asik di lenjan dek wafiq jeeee

Anoy said...

wafiq satu geng dgn aris ke??? iskh kome nih...kang sorang2 mak teh ikat kat pokok. hahaha tetiba?

lily lotus said...

tu lah kan pompuan. bahaya kalau angkat berat2 ni..

Zana S said...

Elyn & Anoy
tak tau la mane dia blajar pangai tu. mirul pun tak sentap. fenin dibuatnya.

lily lotus
itulah. disebabkan pindah angkat benda berat lagila menambah kesan. :)