Tuesday, December 24, 2013

Sambal Goreng Jawa

Gambar semalam. Dah lama tak masak mmg rasa penatnyeee hadap. Pastu masak macam nak berkenduri. Sendiri mau ingat la kan... ahaha!

Resepi??? Macam dah penah bagi. Macam ibu mertua ku katalah.. nak resepi boleh. Janji kena cuba buat. Setakat amik simpan buat tukun buat apa kan?!! Merajuk org yg bagi resepi. :d. Lagi sadis tanya resepi patplopat kali. Ada...jangan kata tak ada... ;)

Yup!! Nasib baekla menantu dia ni kalo mintak buat terus. Kang aku kena pangkah kes naya okeh!! Muahahaha!

Selamat Makan Tengahari!!!

5 comments:

Elyn Sani said...

Sambal jawa mak mertua aku gelap gulita! Wakakak sebaik la aku dh reti buat.

Zana S said...

Bug cili kisar banyak eh?!. Ni versi tak buh cili kisar. Slalu aku buat laki aku mcm tak bape suka. La ni rupa mcm mak dia masak. Tapi petai byk. Ahaha! Tu keja aku. :p

ko buatla sambal godak tu. Boleh aku rasa. ;)

CikLily Putih said...

suker makan tapi tak reti nak buat..

Zana S said...

Takpe...boleh belajar... ;)

Elyn Sani said...

Kalau yang jenis putih ni dia panggil sambal godok. Mcm nama kodok plak wakakka. Tapi yg gulap gulita tu baru dierang panggil sambal jawa. No petai weh. Laki aku tak suke. So kalau nak petai aku suke makan kat umah mak ko je hahahah