Friday, March 9, 2007

Pelik Tapi Benar - PHD

aku sungguh2 rasa pelik dan terkilan...

kenapa la manusia sgt berhasad dengki pada manusia lain??
klau kita dengki kerana sesuatu yg bakal memberi kesenangan kepada semua org, apa la salahnya berkongsi...
aku tak penah menyangkal, kerana harta manusia lupa..
lupa pada kejadian manusia dijadikan di dunia.. lupa kepada Yang Satu... lupa pada kebenaran...lupa pada diri sendiri...
hanya kerana HARTA.
tinggalan yg sepatutnya dibahagi sama rata.. tapi tidak dibuat sebaiknya.. bukan kita meminta atau sibukkan ia.. tetapi ini adalah amanah yg mana semua berhak mendapatnya walaupun sesen.
aku tak kisah... janji aku boleh hidup aman dan damai.. tetapi aku sgt benci kepada org2 yg tidak boleh lihat org lain senang dan aman hidupnya
cukup la dgn apa yg berlaku... tak ingat kah pada ALLAH?? akan seksanya??
kenapa perlu menduakan Nya semata2 kerana harta??
neraka jahanamlah hendaknya mereka ini.. mati cepat lagi bagus..
dulu2 kenapa la tak nak mati?? senang ckit hidup..
tapi Allah maha mengetahui.. takde thrill bukan hidup namanya..
tapi thrill ini yg pada aku sangat la meninggalkan kesan kepada kehidupan manusia..
PHD - penyakit manusia dr Zaman Nabi Allah Adam AS lagi..
apa yg aku boleh katakan... aku doakan org yg terkena moga sembuh segera dan org yg mengenakan tu..biarla sakit dulu.. biar dia rasa peritnya sakit tanpa ubat doktor nie.. biar dia rasa betapa panasnya api yg Allah cipta di sana..hy kerana PHD.

No comments: