Thursday, February 17, 2011

Pemandu Sengal!

Lepas ambil mirul tadi, singgah mymydin mart kat tmn tasik prima sat. beli diapers aris sambil tgk2 kedai yg baru bukak tuh. parking ok sbb shop lot pun baru. takde masaelah lgsg.

dah nak menuju ke kereta yg saya park depan pintu kedai tu, dtg sebuah kereta mcm cik 'wha' dulu tuh, nak cuba park kat sebelah keta saya. tapi depannya ada segerombolan motor buat parking sendiri. maksudnya, kena la cari parking lain. takyah jauh, sebelah kanan keta saya kosong lagi.

Nak dijadikan citer, si pemandu yg sah2 melayu dgn deretan anak skol di dlmnya, buat buta tuli pekak badak, selamba park suku body keta dlm parking site,selanting n lebihnya sah2 jln utama. kita nak kuar mmg tak nmpk dah jln. dgn tetiba anak dia kuar keta. sib saya baru nak reverse. kalau gerak,sah2 anak dia bantai pintu keta ke keta saya. ujung keta dia pun sipi je kena my mr 'b'. haram betol!

mmg selambak bebel saya. ni bukan pertama kali pun. dah byk kali saya kena gini. mmg ramai pemandu msia ni otak kat lutut. keta besa ingat takleh kena saman kot. sekejap pun parking biarla semenggah!

Dalam pada saya nak kuar tu bini dia, (kot, tak tgk pun mukanya) kuar dari seat sebelah pemandu ala2 nak tgk, keta dia block keta saya atau nak tgk samada saya akan langgar keta dia..haha! - andaian semata2.

tapi masa nak reverse mmg tingkap belakang saya turunkan. jadi, kalau dia perasan, akan nampak la saya mumbling sambil geleng kepala. lembu punya orang! cies!!

moral! parking la keta elok2.. tau la awak bayar ins roadtax. saya pun bayar jugak! kalau kata ko sekejap, sekejap tu pun leh buat kemalangan berlaku. pk la ya dgn otak yg di beri dek Tuhan tu!

No comments: