Saturday, February 12, 2011

Tawakal

saya mmg tak kesah siapa neber kiri kanan depan belakang. yg penting,
saya hormat mereka selagi mereka menghormati sesama jiran.
tapi nampaknya tindakan senyum, diam, tegur, beramah mesra di awal
kehadiran kami disini telah disalah erti dan dipijak2 sesetengah
daripada mereka.

owh.. takpelah...dah tak kuasa nak tulis dah. klau tulis pun bukan
saya dpt apa pun. huhu.. sakit je lebey.

dlm 2-3 minggu ni dpt neber baru depan rumah. african. mungkin
student. takmo letak tanda tak baik la kan.. berbaik sangka je lah
selagi deme tak buat sesuatu.

until tonight, berbaik sangka tu dah lebur jadi seram cuak segala. dgr
suara org bertekak luar rumah, to be exact, depan pagar rumah saya,
tgh jln raya, berhadapan rumah mereka. kuat dan mcm nak bergaduh dah.
saya buka pintu, n dan2 diorg berjalan ke arah rumah deme. uish..
bunyi apa pun boleh buat mirul sedar. dgr dah suara mirul tapi tahan
takmo jengah kat bilik.

owh... bukan 2-3 org, rasanya lebih 5 org. dlm pada berani,saya fikir,
yg berani sgt pehal?? abah pun baru je kabo yg tak pasti balik rumah
sbb keja banyak. or atleast balik tapi mungkin bukan sebelum kol 2
pagi.
lelepas tu dgr jugak bising2 n msg abah dia minta tlg dia call guard
ke hapa. tu je area kol 10.30pm. sampai lelepas tu mmg dgr gak kecoh2,
but alteast, dgr la bunyik moto guard tu kerap ulang alik depan rumah.

tetiba mcm meriah sekali lagi. saya jengah dari bilik atas. apa kena
pulak si guard ni dtg dan mmg nampak 'semacam' keadaan kat depan rumah
tuh. biarlah... (ayat penyedap rasa walaupun dah cuak).

sampai saya selesai tgk independent day, naik atas, isyak, n baru nak
baring2 ngan bebudak, sekali lagi.... kecoh. wpun tak bape bising,
tapi masih bz bodi nak tau.

iskh... nampak pak polisi pulak. siap ada sesi amik gambar bagai kat
keta depan rumah dia tuh. tapi keta yg diambil gambar tu bukan keta
umah dia. tu keta neber chinese sebelahnya. uish... apehal pulak??

Waaaa! cuak tahap gaban. tak pernah rasa gini. cuba call abah tapi
masuk mesin. iskh... geramnya la hai. tipon cam apa jek. degil takmo
tuka tipon. tu mesti off sdiri or bateri flat. iskh!

saat saya menulis entry ini saya adalah sedang celik di depan pc.
takleh tido. Cepat la balik abah oii! terasa nak balik subang dan dan
nih heh!

No comments: