Friday, May 9, 2008

Hari Yang PANAZZZZ!!!

lepas mandikan mirul n aris, bfast cincai dan trus hantar aris pi nursery.
aku truskan perjalanan ke new office.
sharp 10 aku dah tercongok kat depan pintu. aku masuk je trus buat spot check.
takde perubahan langsung dgn apa yg aku tgk semalam. worker contractor duk cat/varnish pintu je. toilet, cctv, aircond lagi sebijik tak dibuat2nyer.
hangin betul aku dibuatnya. mana taknya... dr semalam pagi dia kata cctv guy nak buat wiring n so on kat office tu. tapi.. sampai kitaorg left in about 1.30 tak nmpk byg pun. aku sgt sakit jiwa dgn contractor yg boss aku hire ni. dah la delay sebulan lebih. la nie dia mintak seminggu extra. boss aku bagi sampai wed next week. by monday the next week ahead, boss aku balik dr oversea nak masuk opis tros. waaaaaaaaaaaa..... mmg rasa nak sepak2 je contractor tuh. dateline tu aku confirm... really CONFIRM! dia takleh siapkan. workers dia ada citer ckit2 masaelah yg tokey dia alami yg mana effect diorg jugak.. tapi.. aku tolong tadah telinga je la... yg salah tetap salah.
last saturday aku dan boss decide pindahkan brg office kat tempat simpanan. DONE!
contractor tu bg mulut yg carpet akan siap dan yg lain2 akan menyusul. NOT DONE EXCEPT CARPETING! adoiiiiiiiii!!!!
byk hari tapi kerja tak siap! toilet tak siap lagi. enterance door pun lain yg dickp lain dia buat!
up to today... byk betul tak siap. nie.. brg opis masuk balik tapi ada lagi kerja tak siap. yg aku tau, brg masuk ttp masuk. kalo rosak.. dia ganti! kalau korang tgk brg2 opis aku sebelum kerja2 renovation di buat dgn selepas kerja2 renovation (1/2) yg belum siap tu, boleh menangis lorrrrrrrr... berabuk, kotak ada yg terbuka, beg ada yg digeledah, meja kerusi ada yg rosak, kena simen la plaster la aduhhhhhhhhhhhh...... sakit2 jiwa aku.
aku tak tau la camne bos aku leh pk nak hire org nie sbb dia mmg nak jimat kos tapi la nie... bukan jimat lagi... rugi lagi ada.
berbalik kepada kisah hari nie... contractor tu pangge cleaner utk bersihkan. aku dah ckp, lorry dtg after 10 before 12. tapi si makcik cleaner tu ckp, contractor nie suh dia dtg kul 9. apekehey!!!! buruk kan nama aku nampak!!! aku apa lagi.. buruk kan la nama contraktor tu gak kat cleaner tuh. org suh dtg sekian2 waktu... apekes dia dtg masa lain. pastu nak bising2 plak yg contractor tu nak suh diorg bersihkan furniture ngan toilet sahaja.
oooo untie!! kasi tgk ckit itu toilet boleh bersih ke tak??? siap pun belum lagi mau bersih pekehalnyer!! dia pk dia nyer keja je.. aku nie?? takkan catok je kat opis nie!! jadi mandur contractor tu pulak ku nie ha!! dia pun janji nak dtg tak sampai2! udahnya aku msg ty bila nak sampai dia reply kul 2.30pm.
ARghhh!!! panassssssss aku la... aku byk benda nak discuss tapi dia plak tak dtg. semalam masa boss aku ada, dia janji nak dtg pagi. tapi bila aku incharge, langsung tak nampk byg. aku call dan kasi dia mkn dalam sedas dua. tros dia suh pekerja dia tolong aku buat apa patut. heh!
cleaner yg nolong pun tak rupa nolong. baik bagi aku duit je. aku lap n bersihkan lagi teliti. ni pakai belasah jek! bila aku tegur dia kata dah bersih dah. ok fine! 2nd round korang dtg, aku suh korang bersihkan mcm aku nak. even lori driver yg angkut brg tu pun ckp.. diorg nie bersih tak bersih pun. sama je rupa turun lori dengan selepas deme bersihkan. buang masa sungguh.
bukan nak memeras tapi pk la... aku duk kat opis tu dah bape tahun, brg yg aku bersihkan tak penah fail kat mata boss aku. tu kalo boss aku ada abis la diorg... (aku leh bayangkan)
hah! ari nie gak org aircond dtg. selain dr nak testing diorg nak pasang lagi sebijik aicond yg tak terbuat.(bukan tak terbuat tapi contractor tu yg pekak buta sbb buat2 tak nmpk sebijik lagi aircond lama kitorg tuh!)
balik rumah aku teliti balik work qoute yg kitorg bagi kat dia masa bulan dua aritu. segala yg kitaorg nak dah tertulis. dia nie pakai belasah susuke dia je nih! balak tol!
aku catok kat opis tu sampai 2.45. tapi contractor tu ttp tak smp. pekerja dia ckp dia kat sg buloh. hohohoho.... sana projek juta2 kot. cnie ciput ko tak pandang ek? tapi kerja cam ampeh. tak kan ku recomend kat sapa2 ko nie tau.
udahnya.. tuk melegakan panas aku.. aku singgah MV utk makan. sampai cnie plak baler... sbb janlan sorg. nak mkn pun decide sensorg. udahnya aku masuk KFC je.. huhu... (nak masuk mkn pun kira bajet.. muhaahhahaah)
lepas tu aku cuci mata kat JJ. ada sales. waaa menarik tertarik tetapi......erm.. len kali je la beli.. bukan keperluan asas pun.. huhuhuhu (siap call hubby tapi dia meeting plak. cancel nak beli coz mane tau leh claim ke dia ke ekekekeke)...
lepas tu aku blah trus amik aris kat nursery. kesian dia duk kat sana. diorg kekurangan staff. jadi, nak tinggal aris lama2 pun risau. aku doa sgt ada la org nak kerja kat nursery aris tu. atleast kurang la nisbah sorg penjaga dgn bb kat sana.

oklah... nnt sambung cite amirul dan birthdaynya..

No comments: