Friday, May 2, 2008

Makanan Pejal

26/4/08

jumpa doc kat klinik utk injek aris 5 bulan. aku suka pi klinik nie sbb doc nie jugak yg cek aku masa maternity dulu. sebenonyer dia keja kat LPPKN, tapi lepas office hour dia buat part time kat klinik aku selalu pegi nie. selalu gak aku baca artikel dia dlm paper pasal ibu n anak nie sbb dia mmg pakar perbidanan dan selalu beri ceramah kat luar. kalau nak tau, nama doc nie dr hamizah. binti apa, lupa plak nak cek. :D

masa aku baru2 kawen dulu ada doc nie bukak klinik utk sambut kelahiran, tapi pelik gak tak lama kendian dia tutup klinik tu. aku tau lokasi dia tapi lepas bbrp tahun tutup pulak. tak pulak aku tertanya kenapa. tapi..salah sorg patient yg aku jumpa penah la bersalin dan doc hamizah sambut anak dia. tapi la nie, lepas bbrp tahun n dia pregnant masa aku borak nie, kena gak la dia cari alternatif ke spital n doc lain. tapi cara dia bercerita tu mcm dia ralat gak la, bukan doc hamizah yg bakal sambu bb dia. huhuhu..

kalau aku pun nak dia je yg sambut sbb lagi senang. aku pun dah tau dia camna n dia pun dah biasa dgn patient dia. asal takde komplikasi, then dia kata ok je... melain ada problem, then dia suggest pi spital yg dipercayai.

amirul aku nak pi sunway dgn doc noraini. dan aku suka juga dgn doc nooraini nie. cuma caj sana je mcm boleh biaya 2 kelahiran anak berbanding 1 anak kat spital swasta lain. kopak ooo...

udahnya, aris aku mintak doc suggest, n kitorg go for Dr siti kat SMC. kawan doc hamizah gak.
tapi.. doc siti nie agak kasar la kalau buat keja. tapi.. depends la kan pada individu. sbb aku dah kena dgn doc yg agak lembut, suddenly kena ke dia mmg terkujat ckit la... tapi alhamdulillah..aris selamat gak dia sambut tanpa sebarang komplikasi...

eh..aku citer apa nie ek??? lari topik jauh gile nih!! hahaha....

sebenarnya nak kabo berat aris dah naik 7.8 kg hari nie... alhamdulillah..selera dah ada. doc ty apa dia mkn? aku ckp susu je. suma sehari sekali tghri aku bg mkn masuk dlm susu. itupun sesudu. surprise gak doc tgk body aris tuh. :D

doc ckp 4 bulan dah boleh kasi dia mkn dah. tapi nestum yg halus tula... bancuh cair2 dan beri dia mkn pakai sudu. biar dia latih rahang dia utk makan...

owh. pulak........... dia pun ckp, mmg la doc galakkan beri mkn after 6 months, tapi kalo dah sehari 8-10 kali nak susu, better bagi dia mkn.bila dia asyik nak susu, means dia dah lapar nak mkn la pulak.. erm... masa mirul aku tak jumpa dia so, tak tau la...

so skang nie kiranya aku leh bg aris mam la... hehehehe... bestnyer...

dannnnnnnn.... petang tu jugak aku kasi aris dinner yg ke tama. mknn pejal nya yg pertama. wheat with milk. (doc kata nasi blend boleh beri dia after 6 months, so skang beri dia nestum dulu which is extra soft utk usus dia berkenal2an)

wahhhhhhh....anak umie dah mam.! abg dia plak bz body nak celup tgn dlm air masak adik dia. aku nak suap pandai plak lari. padehal dia pun mkn. tapi masuk botol. tak boleh jalan la mirul nie :D

owh iya.. aris nie skang takleh di tinggal. mau dia sembam muka dia kat lantai. kalau berguling dr hujung tilam ke hujung tilam peginya dia. nak angkat punggung tapi still tak dpt. cemane nak angkat tu aris??...badan awak semangat la.. hehehehe....

No comments: