Friday, March 11, 2011

Gegetas


Betul ke ini namanya?? tapi mak saya selalu sebut nama kueh ni itu lah dia.

lain negeri lain sebutnya kot..:)

kueh ni jadi fav saya sejak saya sekolah dulu. selalu gak mintak mak buatkan pepagi utk bekal saya gi skolah. pastu bukan makan masa rehat. cikgu suh buat keja sekolah, saya n geng leh melantak bekal senyap2. ala2 tukar2 bekal.

bila rehat, tunjuk baik gi library. hahaha!

pecah lobang. tapi mmg saya baik pun dulu... akakaka! muntah ijo mak teh baca! :p

selalu beli kat luar mesti keras kejung kan? takpun takde gulanya. takpun tak rasa kelapa. tapi kalau buat sendiri, kelapa byk, sure lembut kuehnya. takla mkn gigi leh tercabut. hehee..

last sekali saya buat bulan posa lepas. aritu teringin, buat la sikit. dpt 7 ketul je pun. tu pun seksa nak abiskan. lagi seksa nak abiskan bila saya dah tak lalu nak mkn manis2 sekarang.

iskh... manis tu... cue tgk saka gula tu?? mirul ngan aris suka nak rak! bukan makan kuehnya, gula tu ha... tu pun saya duk kuis2. mane yg terkuis dpt masuk mulut dia, ampun kan jugak. mana terkuis lagii banyak, saya masuk tong sampah terus. melalak la aris. pedulikan... nak mkn manis sesaja sorang ni.

mmg lelepas ni nak buat kueh takleh manis2. kalau manis pun kena bercatu. tapi cemane nak buat kueh bersaka gula tu, tapi nak catu ek??? hihi! kalau ckp ke org lama, sure depa tak suka. tapi tak suka2 pun kena hadap juga. daripada hadap kencing manis, baikla kurangkan gula... iyee dok??

2 comments:

Elyn said...

kuih apa ni?? aku nk nmpk jelas la..... hmm mak ko selalu buat tak?

Zana S said...

kalau aku ada buat rasanya. klu tak, mmg tak laku. kak anim je rasanya mkn. sah2 lat tak penah tapau. hehe..