Tuesday, March 1, 2011

Penantian Berakhir

Tak begitu menarik kan??? mmg la... kalau nampak cantik dan sedap, nanti saya kena marah. hahaha!

last week buat hari rabu. hari selasa gi subang, sebelumnya singgah puchong prima. pusing2 tgk kedai ada jual petai. wah! bergayutan.

bila tgk dekat, kurang menarik. tapi bolehla... dari tak dapat. 3 papan RM3.50. walaupun papan nya tak rupa lipan, banyak jarak, tapi semua elok. takde 'orang'.

gi subang apa lagi... kutip 'anggur' ler... syiok nya... berjuntaian. banyak gile. belimbing buluh umah subang kat luar pagar. dari rumah mmg tak nampak buah. kalau keluar, mmg geram je.

esoknya, yakni rabu, apa lagi... masak la sambal tumis udang+petai+belimbing buluh. pergh... rasa mcm mak sendiri masak. hahaha! (wpun kurang sama).

hilang ngidam. tapi... belimbing buluh umah subang masam sungguh. agaknya umah mak saya dah kurang masam, sokmo kena kutip kot. asal berbuah je hilang. mane la masam dia nak lekat. lagipun pokok tu dah lama. subang rasanya 2 tahun kebelakangan ni baru berbuah.

hari ahad aritu ke selayang. lawak pulak tgk pokok belimbing buluh mak. atas gondol, bawahnya berbunga2+buah nak keluar punya la meriah. cemane la tak gondol, roboh dapur, pokok pun kena la potong. sib tak potong abis. kalau tak... kena mai subang la amik buahnya pulak.

nyampah tol... citer gambo takde. apa da.. :p

2 comments:

Elyn said...

pokok kat umah mak ko tu.... mak aku je yg suke gondol kan kalau pi sana kui kui. seb baik ado la pokok tu ek kalau tak cik sidah meratap la hihihi

aNoY said...

haha!aku pun kalo balik sokmo amik stok. masak blakang kira. janji ada. sesak2 leh pakai. tapi kan... kala amik tu takde plak nak masak. bila takde sibuk plak nak masak berlaukkan nya. hehe