Friday, May 7, 2010

Bila Sibuk

melayan tv, rasa malas nak buka pc. hehehehe...

tapi dalam pada sibuk ngadap tv, nak jugak bukak pc sekali. uish.. tamak nyer la hai..

tetiba je tanya balik notebook abah. tak de ke cadang nak bawak balik rumah??

diam je dia.. ala2... 'mende la bini aku nie... dah ada pc, lagi mau notebook!' ngahahaha!

senang nak bukak n updet blog sambil tgk tv.

tapi mmg sgt la tak rajin nak bukak pc kalau dah ngadap tv.

lelagi masa tu jugakla ada masa nak kasi rumah nampak bersih dan cantik.

esok pagi nak nyampai ke tghri, dah mcm2 bersepah dah. saya pulak jenis malas nak bising2. selagi belum jam 7 malam, nak sepah, sepah la kamu nak.. lepas dinner, terus, kerahan tenaga merangkap ugutan pada itu dua beradik.

sambil nyapu, sambil nak sapu menan diorg yg berterabur kalau lepas 2-3 kali ckp tak jalan.

nampaknya taktik berjaya. walaupun si adik adalah sgtttttttttt tidak rajin nak nolong. kalau naik sora, sentap la dia, sambil jalan penuh longlai. haiyaaaaaa!!

kejam ke?? hehe... saya tak pedulik, even gi umah nenek or nyai dia pun saya suruh je depa kemas sebelum balik. if not, semua menan masuk plastik buang ke tong sampah.

uish... paham tu... jam2 tu kemas. tapi kalau tgh tgk kartun dia minat, mcm cakap ngan dinding.

anak2... mcm2 kerenah. nie umi dah duduk rumah, pun rasa mcm nak kerja balik. hahaha!

2 comments:

Elyn said...

uikss ptt la ko malas nk online siang ek??

Zana S said...

elyn
tgh bukak pc, ada makhluk main suis. kalau tak perasan, tau2 dah padam dah komputer ni ha.. asal nak curi2 bukak, mcm tau je umi dia naik atas. pandai je nak mencari. ceit!