Thursday, September 30, 2010

Ada bezanya,,,

ada org ckp bila raya mesti nak mkn lontong. tapi lontong tu apa maksudnya???
ada ckp pakai suka hati, tapi maksud lontong tu kuah lodeh.

dedolu saya pun tak bape pasti. tapi bila dah jadi bini orang nie dgr orang ckp lotong=kuah lodeh, rasa nak gi baiki je mulut depa tuh.

lontong tu nasi yg di rebus di dalam daun pisang yg berupa kelonsong pajang, selama 4 jam +-, dan bila di potong gitu la ghopenyer... bulat2 dan sisinya kaler hijau.. (kalau pakai daun pisang batu atau abu).


yang kuah kaler kuning tu pulak, bukan sambal lodeh eh. tu namanya kuah lodeh. lontong mkn dgn kuah lodeh+sambal ikan bilis(jawa)/kuah kacang(org johor).

kalau masak nasi impit plastik tu bukan lontong dah... tu nasi impit je..

iskh... apa la aku marah bena... bukan marah pun... cuma nak betulkan jawapan melalut2 kuar dr mulut meka2 kat dlm tv tu ha... tah pape tah!

2 comments:

Elyn said...

terliur aku tgk!!

wei blog aku sudah tukar nama... sila update

http://faizlyn.blogspot.com

Zana S said...

elyn
rajin bena nukar belaka. baik cik. :p