Wednesday, April 7, 2010

Lagenda Budak Setan The Movie

Bila mau keluar ek??

Novel Ahadiat Akashah mmg famous amous lah zaman2 sekolah dulu.

Kasyah- Lagenda Berakhir : belom dan nak cari lagi. er.. takmo carikah mak teh?? :D

tak pasti mane la adik2 saya simpan buku2 citer yg belambak2 dulu tuh.

seingatnya, saya tak simpan buku tu dalam kotak. tapi, la nie novel2 yg tetebal dah wujud kat rak rumah mak, tak tau la mane depa sumbat buku2 tu.

Bila dikenang semula, gile beno ikat perut simpan duit semata2 nak beli novel. tapi sememangnya berbaloi.

seronok sangat bila dapat beli dan kumpul sendiri. dari titik peluh sendiri plak tuh. (wpun, tu duit yg dapat dari arwah atuk atau abah utk belanja sekolah. :tehehe)

Sekarang nie, mmg pinjam buku dari rumah mak sahaja. nak beli rasanya tidak mungkin. ala2 pk 10x belum tentu terbeli. mau ke baju anak pi nyer.. huhuhu...

Haritu pi Bookfair pun mmg bajet nak cari majalah dgn harga di bawah harga pasaran. means majalah yg backdated. tak rugi pun, lagipun bukan dah baca sebelum nie. yg penting, isi dia up to date. lelagi tang resepi. wah! gile je nak memborong. tapi... pk balik, tenet pun ada byk resepi, udahnya beli yg mana susah nak jumpa shj.

Tapi mmg meriah gile Bookfair baru ni. wpun kesana hari bekerja, havocnya mengalahkan hari cuti. PWTC pula, merata both buku. lagila pening dibuatnya. udahnya, tgk map lagi senang dan cepat. -Tapi ada orang tu 'bergalak' yg map gitu dia mula buat dulu... iye ker?? :p-

Tapi yang teruknya, sampai la nie tak khatam2 majalah tuh. sbb sibuk ngadap buku baru dari Norhayati Berahim.-Layang-Layang Bertali Kaca- ulasan : sgt best!

Baru khatam kelmarin tapi lom ada nafsu nak ngadap majalah. tapi ada la dah masak satu lauk stail masakan cina dari majalah yg dibeli tu. kira ok la kan.. :D selak la jugak.

Berbalik kepada Lagenda Budak Setan, wahai adik2ku, mmg buku tu takde kat rumah ek??

Bila dapat duit gaji kerja lepas tamat sekolah, itulah yg saya aim dulu. sesakk jugak nak ngumpul. tapi ala2 pejam mata jugak. bila dapat beli, senyum tak hengat. Bape ek rega nya??

Siapa pinjam mesti saya akan ambil peduli. bila mau pulang dan berkilo syarat agar buku tak lusuh.

tapi sayang.... saya tak tahu siapa yang terakhir pinjam dan dimana buku itu sekarang. mmg saya menangis dan terkilan sampai ke hari ni bila mengenangkan buku cerita yg sgt2 saya sayang tuh hilang begitu sahaja....

mungkin ada hikmah disebaliknya. .

Hanya Tuhan yang tahu...








3 comments:

Anoy said...

ei halooo...betul la. time tu ai buat itam putih je. skrg ni je dah cecantik2 berkaler2 bagai. ok...that's history.

buku tuuuuu tah. pengawas perpustakaan anda dah lama benti. huahahahah

lat'z said...

bukan ada ker.... letak belah belakang... hurmmmm.......
cerita yang restoran bentuk ala kapal terbang tu ker???
compius sudey......

Zana S said...

anoy
pengawas dah kawen teros pencen. :p

lat
buku mane pulak ko citer ni? tak berkaitan langsung. buku dia tebal lebih 2 inci beb!