Monday, January 21, 2008

Sabtu yang singkat

19/1/2008

Hari yang penuh utk aku.

Pagi -

rutin biasa. lepas bf, kemas apa yg patut n aku cabut pi puchong.
Buat apa kat sana??? aku pi potong rambut. huahuahuahua....
dah lama sgt berambut pjg. Lepas bersalin mirul tak penah potong rambut.
Akhirnya aku potong jua rambut ku itu yg aku kira kalo simpan 2 bulan lagi cukup sampai paras pinggang. huhuhu...
Tak kosa la simpan pepanjang. panas n rimas.
Aku siap cuci lagik. teng teng teng teng... lama tuu.. dekat sejam jugak aku nepek kat kedai tu.
Balik tu aku siap beli bakul simpan menan mirul, lauk utk dimasak ari tu n oso aku beli KFC.
Dr dlm pantang tingin nak mkn KFC baru kemarin dpt beli. huhu...kalau ngidam masa peknen mau anak aku meleleh air liur sokmo skang nie. :D

Petang -

Pelagik... masuk dapur la. tak tau nak masak apa selain sayur yg aku beli.
Dan2 je nmpk daging aku pun masakla daging masak kicap (hakikatnyer aku dah tak lalu nak mkn dah sbb dlm ptg itu je lauk yg duduk carta teratas menu aku) :D
Sayur kailan yg aku beli masak kailan goreng ikan masin n ada paru goreng je dgn bumbu ketumbar jintan. ikan cencaru goreng n telur rebus.
Dah siap.

Malam -

Tgk tv lorr... Batman returns at RTM2 . citer lama tapi sbb lain2 siaran ala2 boring jek. tgk je la apa yg ada. ok gak citer dia.. dah lama sgt aku rasa citer tu. bila kuar balik kita layan je la...
Tgk jugak Yassin utk Bonda kat TV3 . Selalu baca dlm email akan bahaya jarum suntikan yg ada merata nie. especially email pasal org kena jangkitan Aids.tapi kali nie di ketengahkan kisah org merompak plak guna kekdah nie. Sgt kejam sbb nak merompak org, dia gunakan jarum suntikan yg tercemar. Tak patut sungguh org tak berdosa di buat gitu. dah la bukan org senang. dirompak pulak. pastu di suntik dgn jarum suntikan yg ada kesan hiv lagi. iskh... minta dijauhkan Allah perkara gini.

Tapi bila pk balik... benda nie tak mustahil terjadi. dunia nie makin tak aman dah rasanya. anak kecil diculik dan di perkosa tak kira lelaki ataupun perempuan. malah dibunuh. kenapala makin tak berakal manusia nie ya.

Satu doaku, moga adik sharlinie dipulangkan kepada keluarganya dlm keadaan sihat dan bernyawa. amin.....

No comments: