Monday, January 21, 2008

Sengal

DiJalanan

jalan tak la jem mane. tapi normal la kat persiaran tujuan keta byk.
lepas traffic light kat USJ3/4 tu jalan dah smooth dah.
masuk federal hway... jem cam biasa. sebelum menyampai kelab golf subang.
tapi... yg takleh tahan tu.. jem kat ctu bukan sbb keta byk. tapi kat lorong moto ada moto xcident.
aloooooooo... moto xcident tak kaco keta tapi keta slow pulak yg buat jem. haru sungguh.
lepas je kawasan tu jalan dah clear. wpun kadangkala siput tapi dah ok la jugak.
ada sebijik keta WCR ..... saga lama kaler biru. bawak cam bangang. kejap ketengah kejap ke kiri. maksud aku tu kejap masuk lane tgh pastu masuk lane kanan. dgn tanpa signal. mmg kayu la sbb aku kat belakang dia bawak takleh laju sbb ngelak dia brek melulu. apera.... bawak elok2 takleh ke? haru tol kalo lalu federal hway nie. pastu... ada satu masa tgh bumper to bumper ade plak lori kecik depan aku nie tak tekan brek. dia biar lori kecik dia tu ngundur. ieeeeeeeeeee... pantang tol aku. dua kali gak aku hon. dia iyela.. keta company. aku nie keta sendiri. lain bunyiknyer oii... bukan ko bayar kalo xcident. tapi keta aku..kena la aku byr. heh!

Di office

Sampai awal n bersihkan opis serta kemas apa yg patut.
my suppose asst up to then end of the month buat hal lagik.
hari nie dia tak dtg.
aku call dia tak pick up
aku msg dia reply
kata nak mai tghri..er.er.. kalo ko boss aku tak kesah. tapi ko temporary 3 months only tapi suke2 amik cuti 1/2 day. boley ke?
Tetiba dia call around 11 kata nak mai esok. hari nie suami dia tak nak hantar pi kerja.
HAH!!!!! apa punya alasan ni???
thats it.! esok ko last day. bukan nolong aku. lagi peningkan pale aku lagi ado.
Haru tol! malu aku kat boss aku tau sbb amik ko keja gantikan aku. huh!

Tengahari

Ke fed-up an yg teruk arinie... aku pi maybank nak beli mknn. tapi sebelum tu update ASB. waa... sib bek angka tu cantik. kalo tak... bertambah hangin aku. Tehehehe...

turun kafe diorg. aku pi kedai yg biasa aku beli mknn. nak beli nasi ayam abis pulak. huhu

order la beehun sup. ingat nak tambah nasi impit. pun abis gak nasi impitnyer. boleh la..bihun pun ok gak.

sementara menantikan bungkusan ku siap ada la dlm 5minit kot aku tunggu.

aku paham sbb ramai org membeli. lagi2 lunch hour. tapi kan... yg aku tak tahan tu apa tau. ada la minah2 nie..diorg order nasi ayam n makan kat ctu. yg tak menahan tu ada tomato potong dalam setiap satu bekas ayam goreng depa. satu bekas ada dua keping n satu bekas ada satu keping. pastu budak nie duk mumbling ala2 question nape ada satu je bekas satu lagi. dia suh org kedai tu tambah. siap suh tambah nasik lagi. ADOIIIIIIIIIII..... ini org pun ada ka. pk la ckit... org tgh ramai. dr nak cepat jadi lambat belaka. geleng pale makcik owner tu, termasuk la aku yg senyum dlm ati.
pastu dtg hamba Allah nie mintak sudu n garpu plastik serta tissue sbb dia tapau tapi dlm plastik mknn dia takdak menda2 tuh. HALOOOO... ko mkn berkelah kat tepi tasik ke? mustahil la kalo tapau tu mkn bukan dekat pantry office. atleast.... ko mesti ada spare sendirian berhad kat tempat ko kan sudu garpu? dah tu mintak plak ala2 kebulur mcm nak mkn org je bunyiknyer. huhu... haru2... pastu ada yg mintak air berais tapi diberi air panas bungkus pun mumble jugak. tapi amik gak.Org ramai nie. tapi sorg2 perangai Masya Allah... outttttttttt......kekadang aku kesian org yg meniaga nie. nak amalkan customer is always right mmg makan dalam je aku rasa lagi2 kalo ramai org. ada perkara yg kita kena bertolak ansur n ada perkara yg kita kena pk perasaan org lain. tapi sesetangah org takmo pk pasal org lain especially mcm aku yg tunggu lama gile nak dptkan sebungkus beehun sup disebabkan org kedai tu kena layan songeh org lain. :P

ok tak aku mumble kat cnie... TETTTTTT....

1 comment:

Anonymous said...

hwa.. kawan aku melepaskan geram membebel ker... ko nak membebel boleh tapi jangan sampai tahap 'nenek'.. tu aku nye trademark.. muahahaha....