Tuesday, March 30, 2010

Nak Kata Apa..........

Bila sesuatu yang diharapkan berada di depan mata tetapi tidak diperolehi, sesungguhnya perasaan saya bercampur baur...

Renungi hadis ini...

(1) "Empat perkara sesiapa yang memilikinya adalah dia munafik yang nyata dan sesiapa yang memiliki satu daripadanya dia memiliki satu sifat munafik,
Apabila bercakap dia berbohong,
Apabila diamanahkan dia khianat.
Apabila berjanji dia mungkiri,
Apabila bergaduh dia melampau".

(2) "Nyawa orang mukmin itu tergantung dengan hutangnya, sehingga hutang itu dibayar".


'no hard feelings. sesungguhnya penantian itu satu penyeksaan!'

3 comments:

Elyn said...

ye aku tau aku tak pass lai bengkung tu kat ko. aritu aku blk sana tp tak singgah umah mak aku. ni mak aku nk pi umrah aku blk ler sana.....

makcikrehan said...

Insap sekejap [sekajap ajer]

sebab tu aku enggak suka berjanji... kalau takmau, habaq direct jer takmau...kalau tak buleh, aku habaq tak buleh.

bersabaqlah.. ada hikmah utk direnungkan...

Zana S said...

elyn
kawan aku dah majuk ke aku dowh...

aku pun tempias heh!

sila2. kang aku plak majuk kang.

makcik rehan
dah la dia kawen aku tak pi, la nie majuk ke haku pulak dia .. camno...

aku pun tersepit .. mmg tak berani nak berjanji. tapi kalau kawan baik...takkan nak wat dek plak.