Friday, January 28, 2011

Hipokrit!

kalau goodie bag pi buh mkn rapu buat ape kalau di mulut ckp makan rapu tu boleh buat anak hilang selera makan makanan yang berkhasiat (katanya) ???

heh!
ni la yang saya nampak pada parents yang berlumba2 nak beri goodie bags ke anak2 yang mai ke party hari jadi anak2 ataupun yang diperolehi dari sekolah.

ya, tak kesah la untuk seronok. tapi kalau mulut cakap lain, yang di beri tak seiring dengan perbuatan, nampak sgt hipokrit.

tapi saya suka sgt bila amirul balik dari skol dgn goody bag yang atleast leh diterima akal.
latest = satu kotak susu DL - kid dan satu muffin coklat di balut dengan plastik isi kueh sahaja.
Alhamdulillah, rezeki. tu pun berebut dgn Aris.

bukan nak ngata, tapi kan... kalau yang diberi bukan apa yang di makan anak2nya sendiri, atau lebih tepat semata2 nak isi kasi byk, tak ke membazir.dah tu tah apa2 jenama yang kalau saya buka bau nya adohaiiii.... sah2 la tong sampah peginya.

sweets..kata la apa. tak baik untuk anak, ilang selera makan, saya mmg wat pekak. sbb, once a while mmg saya akan beri ke anak. satu je sebabnya.... biar dia merasa n tak menjakun kalau tgk anak orang lain makan.

ntah la... tetiba cam nengok budaya goodies bag merapu makin menular dlm masyarakat kita.
berfikirlah sebelum berbuat sesuatu ... kata nak bersedekah, biarlah dari hati yang luhur ikhlas.

oh iya, niat mmg ada nak buat gitu masa bday mirul. tapi saya mungkin akan isi apa yang amirul suka makan. ke nak beri stationery??? eh, cam pernah dgr je idea nie ek?? ngehehehe...

No comments: