Tuesday, February 19, 2008

Alkisah

Indahnya pagi......................

Pagi ni dlm perjalanan ke tempat kerja, rajin pula aku menoleh jiran2 kereta ku di kiri kanan.

Disebelah kiri.....lelaki. Mungkin dia byk temujanji hari ini. dr 5 minit yang lalu ralit melihat kepada management diary dia. tak tau la sama ada temujanji berkaitan kerja atau tidak. Sampai kepala ku memikirkan... "ntah2 ada gambar awek kat dlm tu" wakakakaka... senyum aku memikirkannya..

Disebelah kanan.... amoi nie sedang ber borak melalui telefon tangannya. sesambil tu dia duk tenyeh mata dgn tisu. Teruk juga dia menangis sbb aku dpt tgk dr kejauhan esak tangis dia. Apa la yg dia tangiskan tu ek. mungkin putus kasih, mungkin putus sahabat, mungkin juga kematian.

Erm.. mcm2 feel kan waktu memandu?

Tak kurang juga keta baru di jalanan.. waaa.... cun sungguh kereta2 itu. hehe....
Tak la baru mana pun, tapi... pada pandangan mata kasarku ini.. baru la. lelagi plat no WQW.
Cepat sungguh masa berlalu.
Ke masyarakat malaysia nie makin mampu membeli kenderaan sendiri?

Sambil tu fikiran aku melayang kepada kerja2 yang perlu aku selesaikan sebelum kami berpindah office.
Acc Mr Laki ku juga nak kena settle by this week. hopefully...
Oh... byk nya benda nak pack. takpa... slowly... by this Saturday we all akan move out. Step by step la.. sekali harung pengsan la aku. Dah la tenaga kerja wanita belaka. Bengkok aku. But, at the same time, i am waiting for my time to do work from home. waaaaaaaaaaa mabeles!!!

Since office will be under renovation, aku akan bukak small off kat rumah. means.. room. (dah duduk ngan in law... nak tak nak sumbat belaka kat bilik) huhuhu... takleh kubayangkan amirul nyer sibuk nnt. :P

Owh... semalam Bday my bro in law. call juga rumah ty mak nak beli kek ke? (pe la salahnya beli setahun sekali kan..) n mak ckp dia tak sihat. masak nasi goreng n bergedel. erm... kesian kat mak. tapi... camne ek nak buat. nak hantar mirul pi nursery sure dia nangis meroyan. aduish....(will think about it later)
Mak kata tak payah tapi kirim donut. er... nak cari kat mane? DD jauh kat carre four subang. tu tempa bala la jem gile situ tu. Sudahnyer beli JCo kat Sunway. Rush to amik Aris n before magrib selamat sampai... Nape tak beli kek?? aritu abang ipar pi serawak dah beli kek lapis serawak 2 kg (kot), so.. takyah la beli kek lagi.. :D

Sampai la pagi tadi before aku gi kerja... donut tu tak berusik pun.. erm.... takpa la.. takmo mkn aku makan. bekal pi opis lagi baik. lepas bfast ku. Tehehehe...........

see... baik kan aku kak elin, lat.. tak buh gambar pun. ekekekekeke

Ok lah... off for today... see u guys t'row.

4 comments:

MOLY said...

kalau akak bubuh gambo jco mesti la elin hangin ...

padan status ym elin tadi katanya x heran jco tuh

agagagagaga ~

azrid said...

wahhh...
bukan main mewah ko punyer bekpes yerkkk...
tp pepun terliur ngan sambal udang ari tu gak...

Zana S said...

lily
itula pasal. hahahaha...kaki mkn betul sorg tu. :P

kak linda
mane tak mewah... org takmo mkn kita mkn la. :)
takpa kak. Order je. Mr Lucky mesti rela masak utk akak. :D

Elyn Sani said...

oit oit.... kutuk aku ek????

eleh zana ko bkn baik hati tp maleh nk tepek ekekekekek....