Thursday, April 24, 2008

Aris 5/4/08-12/4/2008

malam kedua aris cirit birit. masa nie aku dpt rasa muka n badan dia susut. dan tak aktif mcm biasa

Nie plak hari ahad. kepenatan lepas membuang dia boleh tido dgn letak kepala atas tilam sahaja. aku dah rasa ringan sgt badan dia. once masuk susu or air garam, dia membuang mcm air paip. sungguh ngeri utk aku fikirkan balik.

an hour after masuk wad hari isnin tu, aris relax kejap n tertido. tapi sekejap je sb lepas tu doc nak masuk kan jarum utk masuk air thru tgn dia. really...horror aku rasakan sbb dia menangis macam nak runtuh wad tu sbb doc tak dpt cari salur darah dia. sekejap kiri, pastu kanan pulak. sekali dah cucuk kanan rupanya tak jadi. balik ke kiri. baru dpt yg betul. boleh bayang la anak aku yg tak penah menangis menjerit, kat ctu dia test suara. aku?? tahan air mata je yg mampu...Lepas dia balik wad dgn tangan masuk air, dia tido nyenyak. petang tu dia bangun utk tukar baju dia dah ok. kesian tgk tgn dia tu. terpaksa ikat pada padding supaya tak gerak saluran air tu. aku dukung dia dah rasa ringan je.. kesian sgt pada aris.. malam tu dia demam. mencanak. 2 kali masuk ubat ikut d***r tapi dua2 tah effective ke idok sbb tak lama pastu dia membuang. sungguh membuatkan aku tak tido malam.

Muka yg masih kurang ceria. but still active a bit.

no bilik aris

tu katil aris n yg sebelah tu haku ler... sungguh tak relax. cuma makan je relax. hehe..

Muka aku yg tak rupa org dah. tido lambat tapi bangun cepat. menakjubkan.. kalo kat rumah jgn harap la... hehe

Tangan aris yg berbalut

tak semangat nyer aris ek.. huhu...

hari ke 3. dah mula aktif. ikutkan ibu jari je yg keluar tapi hari tu jari telunjuk pun dah terkeluar sebelah ibu jari. betapa lasaknya dia.. :)


hai... tgn saya masih masuk air.. boring la untie/ uncle. takleh nak pusing2..

Hari ke 4. abah datang yeay! horay!! air dah stop ari nie. cuma on bila nak masuk ubat je.

Main sensorang lah. takde kawan la pulak arinie...

Sempat gak aku snap gambo mak merah nie masuk tb. sekejapan lorr... tak puas den nengok. heks...

hari terakhir di spital. sabtu. akhirnya aris dpt balik wpun tak sihat lagi. harap2 dia makin sihat hendaknya... amin...Terima kasih akak2 n adik2 nurse yg baik hati. Terima kasih juga buat Dr yg merawat aris - doc ling n doc Zul. tapi.. sungguh tak terima kasih kat neber sebelah katil sbb beri aris bawak balik virus. huhu.... haru tol!

6 comments:

Umi Mia said...

apa citer lak ngan neber sebelah katil tu...??diaorang ker punya pasal...

cendawanintim said...

lor, neber tuh bagi virus pe lak???

~mama ranggie a.k.a eira~ said...

kesian aris kan...

dah sihat betul ke?

azrid said...

kesian aris...
mtk2 cepat semboh...
selalu kalu nengok anak tersiksa camtu..mak pun nak meraung sama kan?

Lestat said...

siannya dia...:(

Zana Sadri said...

sat no sume.. zana bukak citer benonyer... mekasih semua.. alhamdulillah...makin sihat aris skang.:) terima kasih atas doa kalian sgt2 menghargai :)