Tuesday, April 29, 2008

Aris Part 3

8/4/08

hari ke 2 di hospital. cepat aku bangun. wpun 'off' aku ttp bangun awal. bukan sebab apa, nurse dtg check la, aris merengek la, mcm2 lagi hal yg buat aku bangun awal. kerisauan terutamanya...

cirit still ada cuma tak sekerap hari sebelumnya. mungkin penangan ubat cirit dan antibiotik tu kot. demam dah kebah. muntah takde dah.

but still.... kena duk spital sbb nya.... (nie aku ty nurse2 kat ctu la..) antibiotik kena lengkap 5 hari n ada progress pulih baru leh balik. adoiii!!! lama tuuu... nak nunggu aris stop cirit lak tuh. huhu... lama tuuu....

oh iya!! semalam relative jiran aku dtg. umang aii!!!! mcm kapal karam! bising ya hamat! hazab gile duk cnie. padehal baru semalam. tension gileee..... udah la tu... lebih dr waktu melawat plak tu...(sepatut sampai kol 9 je.. tapi deme sampai kol 10 lebey pun ado laie) nasib baik aris tido. kalo dia takleh tido n meragam... mmg aku sound jiran sebelah aku tuh! tak hormat privacy langsung. mmg berpadanan kalau perumpamaan yg penah aku dgr tuu.. k****g karam.

MEMANG PUN!!

lagi satu yg aku geram tu... dia ckp ngan anak dia mcm anak dia duk sebatu dgn dia. padehal sebelah je! kuat gile. bila ckp ngan aku slow la pulak! teruk betul la deme nie. kalau berckp mcm dia je ada kat dlm bilik tu. iskh... mmg hazab la kalau sampai ujung minggu nie dia still kat cnie. tangen2...

okeh... pagi nie doc dtg n segala soklan doc aku jawab. erm.. tak jawab pun nurse dah tulis kot. sokmo dtg ty soklan, bape kali buang, demam ke tak? muntah ke tak? huhu... tapi alhamdulillah..ada progress... cuma cirit tu la masih ada. since masuk air pun still jadi. cuma dah tak sekerap kelmarin.kalau dia dah mula kencing, baru ok. kata nurse la... but sampai hari nie kencing tak byk. so.. lom baik betul la tu..

hari yg membosankan di hospital. abah dtg pun on and off. berlari ke off dan spital. kesian abah.

semalam mak ngan adik kakak aku dtg. diorg pun notice aris dah kecut. hihi... takpa la.. pasnie kembang balik.. insya Allah....

9/4/08

aktiviti yg sama.... masuk air. dah 3rd botol dah hari nie. aris ada progress. dah kurang cirit. tak muntah. demam dah baik. tapi disebabkan ada cirit, still takleh balik. nak lengkapkan antibiotik tuu... aduhhh...

pagi nie aku dgr doc ckp kat neber aku tu, anak dia kena 'rotavirus'. aku dah cuak sbb penyakit nie berjangkit. aduh!!! suspen2...

siap aku ty kat nurse samada berjangkit ke tak?? deme ckp benda nie berjangkit if aku pegang or bersihkan najis tu n lepas tu aku tak basuh tgn dgn bersih. kalau la aris kena dan aku bersihkan dia tanpa aku bersihkan tgn aku dgn betul, berkemungkinan aku pun kena. owhhhh.... lega ckit wpun tak lega betul. huhu... risau gak kalau aris berjangkit. tapi aku amat2 la tawakal kepadaNya shj.

yg bertambah aku cuak.. mak dia dah berjangkit dr anak dia semalam. aku plak tido lena kot... neber aku takleh tido mlm semalam sbb dia duk berlari ke toilet sokmo. rupanya berjangkit dr anak dia. adeh... sgt la suspen. harap2 aku n aris tak kena.
mlm mak aku dtg. siap bawak bekal nasi ayam lagi. alhamdulillah.... kenyang banget. yg hairan bin ajaib tu, selera mkn aku ok je. wpun nasi n lauk spital, abis je aku makan. hehe... lapo la namanya tuu...
malam.. alhamdulillah..aris tak kerap membuang mcm hari sebelumnya. tidur pun nyenyak.doc pun dah kasi bukak air sbb tgk aris dah mula byk buang air kecil. alhamdulillah.... harap2 esok lusa dah boleh balik... amin...

1 comment:

cendawanintim said...

duk kat wad nak bising2 ker...tak kesiankan orang, dah ler sakit...

tak belajo sivik agaknyer....

sian awak erk...

sabo..sabo..