Saturday, April 26, 2008

Aris Part 1

4/4/2008

aku bukak tin baru utk susu Aris. er.. ada rumusan baru. icFOS.. apela mende tuh. owh.. lebih mudah hadam.. (tertulis di tin tak silap aku)

aku mcm ada rasa tak sedap hati tapi... masuk juga n pagi tu hantar aris ke nursery coz aku nak siapkan kerja.

mcm biasa.. aris takde pun abg dia ada duk usik brg opis aku belaka.. sungguh gratil tgn budak itu.. huhuhu.. sabar jela..

petang tu... mcm biasa around 6++ aku amik aris. dia ok je.. sampai kat rumah dedekat kol 7 dia nak meragam mcm nak susu. nursery normally bagi before 6 so.. aris mmg tgh lapar la tu sbb dia mmg meragam nak susu. aku bagi je la.. tak lama kendian tgh dia minum tak sempat habis... aris muntah. iskh...

tak penah gini pun. mil aku dah bising sbb bg susu. mane tau anak kenyang lagi. iskh.. aku pasti.. dia mmg lapar. sbb dia minum mcm kelaparan sgt. tak kan la aku sesaja nak beri kan... tapi... telan je la ayat tu.. :|

aku bersihkan diri aku sbb aris mmg muuntah gila2 nya muntah. aku, aris mmg lencun. masa aku tukar baju dia. laaaaaaaaaaaaaaa... bila masa pulak budak ni yak nie?? siap dah kena baju tuuu... nampak mcm dah lama. atleast more than 1 hour sbb dah kering pun yg kena baju dia tu. aku still belom syak apa2 tapi.... cuak gak sbb yak dia ada cair2 ckit.

alhamdulillah.. malam dia tidor nyenyak... so.. kerisauan aku abis kat ctu je.

5/4/08

pepagi buta aris dah bangun dah... pastu dia merengek mcm mintak di angkat. menirap apa suma bagai tak kena. udahnya abah aris angkat. sekali abh ckp.. "laaaaa... lencun dia ha..." aku bingkas bgn. selalu aku mandi dulu, tapi kali nie.. aris aku mandikan dulu.mmg teruk la.. abis cadar tilam aris kena yak dia. cirit ni! belum risau lagi.

lepas mandikan aris. aku pakai lampin je, dia buang lagi. cair! er.. aku masih boleh berfk secara rasional. 'nak tukar bulan kot' . dan2 suh abah beli susu Free Lactose pagi tu jugak sbb nak menyampai ke pukul 9 pagi tu... 3 kali dia dah membuang.

Bagi minum susu dan buangan aris kurang ckit. dpt gak la dia tido tghri ke petang tu selama 3 jam. (mmg miracle. kalau tak payah dia nak tdo lama gitu. sah2 kepenatan membuang. dekat 7 kali kot dia membuang pagi tu ke tghri SAHAJA. dah tu tido baring kat tilam. bukan dlm rocking chair dia.)

ptg.. aku ingatkan dah ok.. rupanya tak.. bagi susu, keluar tang bawah. on the spot. dek kerisauan abah dia... bawak pi klinik kat puchong permai. klinik nie mmg selalu pegi tapi doc pompuan nie 1st time jumpa. doc paling BENGAP penah aku jumpa. dia dukk membebel tah apa2.. especially pasal breastfeeding. HALOOOOOOOOOOOOO kalau aku nie ada susu nya..... lama dah aku beri. kalo dah ckit anak menangis melalak sampai org keliling tak tahan dgr aku nak suh anak aku tunggu ke??? ingat aku takde hingin ke nak beri anak susu??? pk la wey!!! mana mak tak nak susukan anak. but alhamdulillah aku dpt jugak susukan aris sampai 4++ bulan wpun dia nangis sbb takde susu.( kes nie mmg malas aku nak citer sbb nnt ada je org kata or hentam aku. padulikkkk!! aku tau diri aku. jgn nak ngata aku mcm2 .noktah. (sebenarnya, mmg pressure jadi mak takde susu. tapi sesungguhnya.... bukan pilihan aku!!!))

oowh.. berbalik kepada doc nie.. tah apa2 dia bebel sampai laki aku fedup.. end up kitorg keluar tanpa doc nie SENTUH anak aku. even kepala pun tak usik! APEKA??!! cuma dia bagi air garam suh minum. pastu penyelesaian dia beri.. kalau tak baik jugak, bawak la ke spital masuk air. HEY!!! aku pun tau tu. adoiiiii... sib bek aku tak tau nama doc tu. kalau tak..sure aku war2kan kat blog nie. biar padan ke muka dia. (erm.. kalo nak citer byk lagi dia bebelkan tapi.. buat penuh pale aku jek. tak berbaloi lgsg!)

balik klinik. aris ttp macam tu. masuk susu keluar balik. memula dia taknak air garam tu. tapi aku cuba gak bagi. minum gak dia. mlmnya... dia dah start slow n senyap. tak aktif mcm biasa. aku.. mmg tak boleh tido mlm. but.. alhamdulillah..dia tido nyenyak lagi... cuma ada masa dia susu mlm n dia membuang. tapi tak kerap.

No comments: