Wednesday, June 18, 2008

Bismillah...

RAHSIA SURAH YASSIN AYAT KE 58

Barangsiapa yang membaca
sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah tersebut
"SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM"
diulang sebanyak 7 kali
untuk 7 niat baikmu,
Insya Allah dengan izin Yang Maha Esa dan Maha Kuasa,
semua hajatmu akan dikabulkan.

Jika boleh niatkan sebegini:

YA-ALLAH YA-RAHIM, ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku
YA-ALLAH YA-RAHMAN, kurniakan aku isteri,suami, anak-anak yang soleh dan mencintai islam
A-ALLAH YA-RAZZAK, kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang baik dan berjaya didunia dan akhirat.
YA-ALLAH YA-JABBAR, makbulkan hajat penghantar maklumat yang aku dapat ini
YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR, jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiq dan miskin YA-ALLAH YA-WADUUD, kurniakan aku dan seluruh umat Muhammad yang beriman kesihatan zahir batin
YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semua hajatku, dan redhaikanlah aku.....

AMINnnnn.

dulu aku selalu bertanya kenapa ya kena ulang sampai 3 kali? la nie lebih baik rupanya ulang sampai 7 kali. moga hajat dan doa kalian di makbulNya.

~yassin, satu2nya surah panjang yg hampir aku hafal semenjak kepergian abah. Alfatihah utk arwahnya..~

5 comments:

cendawanintim said...

mekasih yer tuk info yang berpanjangan nih...

mad.redo1 said...

ayat-ayat Allah dibaca berulang-ulang kali pun pasti akan mendapat rahmatNYA... hehehe...

Zana S said...

cendawanintim dan abg mad
betul tu...terima kasih juga sudi bertandang :D

Umi Mia said...

hehehe...dah baik dah marah...baca ayat2 ni terus sejuk jer rasa kan...

Zana S said...

umi mia
reda jugak la... tapi... sakit di dalam Dia shj yg tahu :|