Friday, June 6, 2008

Bosan

Pagi tadi baru je pk, kalau workers nie tak mai, tghri nak pi BSC.

Sekali kol 11++ sume show up. dgn adik ipar boss pun masuk(dia takpa la.. coz ada kunci).

adeh... mission failed.

Apa nak buat selain ngadap keja n pc?

Lapar pun iye gak tapi... erm... kena save la skang nie... duit sure pi ke minyak jek. haru betol.

Baru sat tadi ada kawan nie msg official website PM kena hack. ekekeke.. aku yg nengok pun kesian pun ado, join gelak pun ado. Kesian sbb tak pepasal website tu kena hack dek org yg tak bertanggungjawab. tapi gelak plak sbb ada gambar tengkorak bagai siap ada pedang laie. dgn regards, penduduk miskin(something like that ah). ekekeke...

Aku pun marah gak sbb minyak naik. tapi wat minority voice can do?? accept tapi kena ikat perut. matila aku... expenses bertambah. kalo tgk balance salary lepas minus everything. adeh.. kisah ngeri jek nak nengok. Ini pun pejam mata beli brg KEPERLUAN dgn balance tu tapi kendian senak perut sendiri (coz ada lebih dr sebulan setengah nak nunggu gaji baru).

Aduh.... apa la nak jadi nie... aku nie kira ok gak la.. tapi kalo org yg bebetul susah tu... macam mana diorg nak survive? wpon diorg tak pakai keta n terlibat dgn kenaikan rega minyak, tapi lelepas nie harga barang pun mencanak naiknya. Apa kerajaan boleh bantu? bagi cash tu lepas renew roadtax takla membantu sgt pun... paling2 boleh lepas duit minyak sebulan dua je.

Naik kemudahan awam???

adeh... aku dah tak sanggup dah... dulu sebelum ada kereta, pagi aku ikut laki aku n dia drop aku kat kl sentral around 7am.(laki ku mmg tak suke tempoh jem.udahnya ngan aku sekali terjebak. iye ke??) pastu aku naik train ke office. jln kaki ada la dekat 10 minit dr bangsar station ke office. sampai kl sentral aku breakfast, melangok jap, kul 7.45 baru gerak. kenapa lambat? sbb building tu bukak kul 8.00(itupun aku request sbb aku sampai awal. kalau tak mau aku jadi jaga kat ctu gak).

train kekadang pagi buat hal jugak. sampai lewat tu mmg sekali sebulan tak sah. pastu penuh org. camne nak masuk. mau ada yg mati kejung dekat celah pintu kang.

Balik pun sama gak. tunggu train dah satu hal. pastu kalo laki aku ada byk kerja n tak boleh balik sama, aku kejar bas balik subang. mmg challenging. tak penah umur aku berkejar naik bas sbb hidup aku mmg paling lekeh aku rela naik beskal. masa belajar pun aku ada moto. bila kena naik bas, sedih pun iye gak, sbb dah la berejam duk dlm bas. kesian anak lagi. sampai plak sejam lepas tu. kalo hujan, jem double. penah aku naik bas kul 5.40pm, aku sampai rumah kol 9.15pm. nak nengok muka mil aku pun aku tak berani. sbb dah org jagakan anak pun cukup baik. nie siap ada overtime lagik. adeh..(kalau tak paham tak tau la kannnn)

tu la... kalo org ckp keta nie bukan keperluan, lama dah aku tak pakai. tapi la nie.. mmg keperluan. kalo kenderaan awam mesia nie cekap n cepat, ok la. nie dr dulu status dia sama jek. problem memanjang.

Macam mana nak berjimat? u tell me the story la wahai pak pak menteri oooi...


Isu di selangor, kalau BN menang pun ada bunyik, kalau Pembangkang menang pun ada bunyik. pada aku...takde apa yg berubah. Sama je....

Semakin byk yg jadi, semakin tak faham aku dgn erti DEMOKRASI di tanah tumpah darahku ini...

Wah! politik suda!

No comments: