Thursday, July 24, 2008

Adesssssssshhh!!!

Sampai sakit2 perut aku tghri tadi
lapar benonyer
boss ada plak tuh
dia kemas brg, aku pun terjebak sekali
sepatutnya boss asa meeting ngan someone around 11-12
tapi kol bape org tu show up????
kol 1++
aku nak keluar pun terbantut!

tahan lapo la kiranya nih
kol 3 baru free utk cabut cari mknn

tgk duit dlm wallet ada bape
adeh... gaji pun lom kira sbb ada claims tak dpt bill lagik
malas nak buat awal2
lmbat ckit buat, lambat ckit dpt, lambat ckit abis
(nie mane nyer pahaman aku ikut tah!)

lepas dah cek2 ada bape ketul, baru leh decide nak mkn apo
angkat hbag, kunci opis,hp dan segala apa penting utk lock opis
baru leh gerak
leceh tol
situ je dah bape minit abis

pi telawi
masuk berry's cake
pilih roti
nak bayar
ALAMAK!!!!!!!! mane wallet aku!!!???
akak kaunter tuh dah packing belaka
adeh...
ngan muka malu n seribu segala rasa bersalah n cuak
'nnt saya dtg balik ek. maaf ya'
adehhhhhhhhhhh..........maluuuuuuuu hakuuuuuuuu!!!
kalau dia tak kira lagi boleh gak aku cancel
ini tak, dia dah punch siap total lagik!

kelam kelibut aku lari amik keta, balik opis.
(dah la parking jauh nak mampos!!)
adoiiii.... buang masa, buang minyak, lapar lagik!
ampeh toll!!

bila patah balik ke opis
aku cecepat drive parking depan restoran berjaya
hah! padulik la aku parking cam ampeh
nak cepat la katakan...
bila dah bayar rega roti
aku yg lapo n malu
singgah restoran berjaya beli mee kari
huh! lapo punya pasal... kol 3 pun padulik!
ok la jugak mee kari dia. kira nie 2nd time aku mkn. tapi cam kureng la pulak...
byk kerang (rugi tol sbb aku tolak tepi je kerang tu)
ayam abis kak, kata budak tuh. huhu....


wpun gitu... takkan ku lupe kes ari nih. adeh... masal tol

moral of the story, len kali selitkan 10-20 hengget kat tepi hb iye kengkawan...
mane tau terjadi kes aku nih. mmg haru kalo ko dah naik turun lift, lintas jalan, naik turun train sekali wallet tinggal kat opis lak tuh! sadis ya hamat!!

begitulah kisah aku di hari kelibut.
cies...

ha... gelak la ek... aku rasa korang pun penah rasa pengalaman gituh!
kan??? :P

4 comments:

Anonymous said...

wahhhh..hari yg serba tak kena gitu...

entah..kadang2 terpikir
ngape lah jadi semua dlm satu hari
saje nk menyeksa jiwa, kan
sabo erk

sambil gelak2...gak

tapikan..kalo kt kaunter
biasa tgok org mcm tu..tiba2 tak bawa beg duit, kakjie tak de rasa apa2..sbb ramai org mcm tu..

hahaha..sbb pernah kena gak

Anonymous said...

ekekekee..agak2 akak cashier mengata zana tak..hiksss

sian u..takpe at the end of the day bila teringat blk mesti tersengih sorg2 :P

Arin said...

arin tak penah lak berdepan situasi gituh..tapi kalau terkene..sure cuak tahap dewa nye!!!

Zana S said...

kak jie..

hahahaha... kak jie penah kena gini sure simpati kat org gitu kan??

tapi nie baru pes time jadik nieh!!

sangat haru n malu. huhu... dah la jauh parking keta. opis plak jauh.

nie la padahnyer gatal kira duit kat opis. kan wallet kuar hbag lupa dah. huhu...

Lily lotus
tu bukan ngata lagi kot.. selagi zana tak show up sure dia duk bebel sambil ngutuk. adeh...
byk gak pahala zana dapat. ahahahaha...

malu2..hrp pasnie jgn la jadi lagik.:D

arin
nie bukan cuak tahap dewa lagi nieh. nie dah menggelabah abis traffic light rasa nak redah jek arituh. :P

haru2 bila terkenang. adeh...