Tuesday, October 27, 2009

Makan

susahnya la hai si berdua nie nak makan sejak semalam
kalau berjalan pastu duk umah sendiri mmg la seksa nak suruh makan
padehal duk umah nenek semalam je. itupun dia dua beradik abis mkn nasi ayam yg mak ngah belanja
mengada tau... aku masak nasi minyak si abg boleh makan kari sahaja. adik plak aku suap nasi putih sbb dia pun takmo mkn nasi minyak. tak pepasal aku kena masak lauk bayam. itupun ala2 membazir sb dia tak mkn sayur.
hai anak2.. anak2..
aku rasa diorg nie mmg suka mkn benda berbeli lah! haiyooo!! masal tol korang nie tau..
ari nie masak sup ikan merah + kobis bunga+saleri+carrot+kentang, telur goreng ngan kailan goreng. aritu sambal tumis ikan bilis ada... makan je la kan... hangatkan... rugi buang2.. ngehehehe!
agak2 anak aku makan tak??
amirul cuma hirup sup. itupun selepas aku duk gertak takmo mkn duk ngan untie esok (means nursery aris) :p. itupu leh kira ngn jari bape sudu dia hirup. ngejar tv lagik!
aris plak, aku suap dia takmo. siap lueh lagik! dia leh kutip salery ngan carrot jek!! JEK!
senang la hai aku nie ha... rebus je dua sayur aris tuh, bagi mkn ke dia.. hahahah!
tapi... tak sampai hati di buatnya... dia mkn aku pun nak mkn gak.
cemane nak bagi depa nie mkn ya?? pening2

4 comments:

arin said...

sama lee..penin woo..dah abis idea nak suapkan makan!

BUYEN said...

huhuhuh...bebudak zana mmg camtu.Ada kala depa nk mkn...sama cam bb nink.. ada kwn mkn byk.nnti depa ingat mummy die tak bg mkn.Tapi SUSU bedal lebeh bertin2...
nak suggest bagi laa kot Scott Imulsion...perisa OREN..sedap seiii
ZANA suri rumah ker?

Elyn said...

wafiq ngikut anak ko la ssh tul nk mkn!!!

Zana S said...

arin
anak zaman sekarang kot. payah nau,.. ada apa dlm susu tu ek sampai berbotol2 diabiskannya.. mmg kaya la peniaga susu. huhuhu.

Buyen
itulah. pening aku dibuatnyer. tapi anak aku ada kawan pun dia tak kesah. scott imulsion?? asal cecair lagila payah dia nak minum. dia pk ubat je mende tuh. tak kuasa aku nak beri. dpt free vitamin pun adik yg bedal. abg siap geleng kepala lagik.
surirumah la jugak. ko nak beli HL tak? ngahahaha! dan2 je aku.:D sure aku zrasss cari ko!

elyn
tapi sib bek anak aku tak muntah. ekekeke!