Wednesday, October 24, 2007

Raya : Day 1 Morning towards the evening

Mkn dulu isi perut. aku mkn lodeh pepagi. adeh.. trus jem perut. ekekeke...

Pastu bersalaman ngan mak n bapak. amirul masa abg ipar aku mintak maaf dia dah sibuk dah nak salam. udahnyer pak sedara dia tu beri dia duit raya... besou plak tu.. hahahahaha... saje je mirul nie tau.

Seksa gile nak suh dia pakai baju melayu. masuk je nangis cam nak kena dera. lastly.. sampai nyayi dia dukung baru dia ok. tapi masih mencuba nak bukak baju melayu tu.. cian nenek.. penat nenek buat tau. :D

Ari nie abah mirul bawak turun digi cam. waaaaaaaaaaaaaa bestnyer.... excited gile aku. penat je aku duk amik gambo ngan hp aku. klau ku tau, dr semalam sure byk gambo aku snap. tapi yg lecehnyer.... aku kena install software dia dlm pc baru leh upload pic. disebabkan aku duk lupa nak bawak... esok2 aku upload pic ok. :D sabar okes...

Selalu kul 10 sedara dah mai. maksud aku belah bapak la. abg dia tinggai kat puchong jek. jadi sebelum anak buah diorg balik kg memasing sure diorg singgah umah dulu. tunggu2 tak mai. udahnyer decide kul 11++ kitorg ready utk blah balik selayang.

Bila aku dah nak blah.. baru nmpk byg sedara mai. iskh... sib bek aku dah siap segala atas meja. Mak cuma perlu pangge diorg mkn n tambah air je kalo tak cukup. iskh.. kesian ke mak tapi.... kena gak beredar sbb dr semalam dah kat subang. Sib bek tak lama pastu biras ku sampai.. ada gak la mak asst. :)

Rumah pertama di selayang : umah nenek kat selayang baru. ramai gile. sepupu sedara semua ado. tgh bergambo. kami la trip paling last sampe. lupa plak nak amik gambo ngan nenek n mak. adoiii... truk tol aku nie. huhu...

Sempat gak aku tgk album kawen makcik sorg tu tapi satu je. itupun speed up ko. ala... len kali ko tinggai je kat umah mak aku la kak elin... dengki tauuuuuu.... :P

Lepas dah kenyang kat umah nenek n mencilok ketupat daun palas Busu aku, gerak balik kg laksamana la plak. umah bonda ku. hehehe...

Lepak kat sini sure lama... adik mak aku pun ado. n borak2 la ngan diorg. pastu ada anak buah mak dtg. anak dia comey giles. Darwish namanyer... amirul punya la xcited. sibuk nak peluk dak kenit tuh. baru 4 bulan tapi suke senyum. nnt la aku tunjuk gambo dia.

Rumah ketiga : rumah adik lelaki mak aku yg duk blakang umah. lepak sana jap n kul 6 gitu gerak balik subang.

Sampai subang dah magrib. penat tu penat tapi, cam besa la... menahankan badan dr tumbang je nih. hehehe...

Hujan je petang raya nie. sedap kalo trus tido. hehehe...

Mlm mmg tak tgk citer apa pun. tido cepat gak mlm nie. ngantukksss....

4 comments:

Anoy said...

itew bukan nyer anak buah lagik dah...pangge mak kite NENEK tau. Automatic nyer...darwish tu hang nyer cucu. Amirul become pakcik yg termuda tuk darwish. hehehe

Umi Mia said...

Sibuknyer raya dia...macam-macam ada atas meja....nyam nyam...kuah lodeh ngan lontong tu lebih kurang sama kan...yer ker???

Fozalin said...

wooo ko lmbt aku lak nk cepat.
nyampas tul pesraye ade lak bos die nk mai.... atlast x merase lauk chemah.... huk huk cedih tul.... dr kecik smp bosar mesti mkn lauk chemah nih kene skip plak......... huwaaaa

Zana Sadri said...

anoy@ iye ke? ntah la.. janji aku muda. tak kisah la.. akakakaka... ttp pangge nama. pangkat tu simpan dlm otak je la. harharhar...

Umi mia@ kuah lodeh tu kuah lemaknyer. lontong tu yg kita rebus mcm ketupat, tapi dia duk dlm daun pisang. opss.. lupa nak amik gambo. gambo yg ade tu dah siap potong. :d