Friday, August 15, 2008

Berpantang Bersalin V Berpantang Chicken Pox

Ramai juga kawan2 yang bersalin tahun nie.
tak kira la kawan di alam maya mahupun secara realiti.
Yang pasti, kita tetap sahabat.. kan?..

Yang nak aku ceritakan nie terjadi kat kawan aku.
dia baru dua-tiga minggu lepas bersalin.
Alhamdulillah dpt baby girl.

Yang kesiannya dia,
Terpaksa berpantang bersama2 chicken pox!
Waduh... camno la dia menghadapinyer tu ek?
our fren sorg sempat gak pi melawat dia sebelum dia balik ganu,
katanya, besar2 gak kena kat dia tuh. tapi masa tu blom pecah lagi.

Memang seksa je dia.
2 pantang yg berlawanan terpaksa dia redah.
Bayangkan la org kena CP kena minum air kelapa, pantang bersalin mane leh sebarang minum.
Org CP takleh mandi selalu, tapi org berpatang kena atleast mandi 2 kali sehari.
adeh... kesian dia.
Nak dekat dgn anak pun tak boleh.
Yg boleh buat masa nie mmg perah susu n beri by botol.

Entah dia dpt tgk anak dia ke tidak tu.. huhuhu... kesian..

Tetapi yg syukur sgt2, bila bb lahir baru dia kena CP. kalau bb still dlm perut anak boleh jadi cacat, di sebabkan panas badan yg melampau bila kena penyakit ni.

Moga2 cepat kebahla hendaknya kawan aku tu...

btw- aku hutang melawat dia la ... adush....kena tunggu dia abis ptg la gamaknyer.. :D

1 comment:

Umi Mia said...

kesiannya kawan u tu...mesti seksa giler.......