Tuesday, August 26, 2008

Kecurian

Bukan aku
tapi aku nampak keta kena rampok

terlalu kat lorong maarof lunch hour tadi
hujan turun mencurah2
tetiba aku tertoleh ke kanan
ternampak ada mamat nie tgh pecahkan cermen keta co-driver
sebijik BMW!
sure ramai tak perasan sbb hujan tgh lebat n aku pun terkedu
tak sempat nak buat apa2 sbb tgh jalan
tapi keta avanza depan aku pun nmpk kot
sbb dia pun tetiba terslowkan keta
tapi dia tros masuk jalan tu
mungkin nak tgk lebih dekat kot
tak sempat buat apa pun
aku toleh sekali dia pecahkan cermin
aku toleh kali kedua dia dah lari dgn lajunya sambil bawak something dlm baju dia
benda yg dia curi la tuh
tapi yg sadisnya
aku tak boleh buat apa2
even nak cam muka pencuri tu pun tak dpt sbb hujan lebat n dia pakai topi
Kesian pemilik BMW tuh
tah apa la yg ilang..
(jgn keta kawan boss aku suda...sbb?? kawan boss aku ada klinik gigi kat ctu n dia pun bawak BMW. cuma tak cam keta dia rupa n kaler apa)

Berhati2 semasa parking kereta, jgn biarkan apa2 beg di dlm tempat duduk kerana ia mengundang pencuri. sebaik2nya bawa sekali ataupun simpan di bonet. itupun takleh letak brg electronic. skang pencuri dah advance. siap ada sensor nak tau apa dlm bonet keta org. sungguh hampeh!

No comments: