Monday, August 4, 2008

Puasa

Bila mau ganti???
er... ayat diatas adalah peringatan tuk diri sendiri iye...
hehe..
aku selalu berangan nak posa di hari senin dan khamis
tapi kan...
aku nie segan betul la nak buka posa kat rumah
sbb apa??? abg ipar aku setiap isnin dan khamis MESTI puasa sunat
(ada sesapa nak jadikan calon suami???? sila antar resume lengkap ke email saya iyee. ekekekee)
kenapa aku segan a.k.a malu??
sbb setahun aku nak berckp dgn dia mmg boleh dikira ngan jari berapa patah perkataan keluar dr mulut aku. apetah lagi mulut dia.
wah... dasat kan??? tapi itulah dia abg kepada suamiku...
even laki aku nak ckp ngan kakak ipar dia pun boleh kira tak sampai 50 patah perkataan kot ?? utk setahun.
apatah lagi aku... huhuhu... yg sesungguhnya bukan la seorg yg banyak mulut. (melain dgn org2 yg aku dah kenal, mostly gurl)
Nak posa di selain hari tu, cam tak syiok. udahnya sampai ujung2 nak ramadhan pun tak terganti posa ku ituh..
penah jadi kes, aku beli roti, bekal air masak, aku buka kat bilik. kocoh2 balik n naik bilik buka posa. sungguh la lawak. wpun mak mertua aku suh buka kat meja, tapi aku ttp segan. tapi biasanya dia tau pun lepas aku dah buka. ekekeke...
adeh...camno tu??
nak motivasi la... sape nak join aku ganti posa??? dua hari jek... huhuhu....

2 comments:

Elyn Sani said...

hohohoh seb baik la aku dh abih pantang bile bln pose nnt..... ngeh ngeh ngeh

Zana S said...

ko dah ganti posa lom???
:D
aku sib bek dua hr jek. itupun bercinta nak ganti.

nape gambo ko takdo?? sbb aku tak amik gambo ko ler... ekekeke...