Monday, July 6, 2009

Hero

owh... pasaraya hero baru bukak kat puchong.

tapi nie bukan nak citer pasal pasaraya tu. jengah pun lom laie. kat mane duduknya pun tak pasti lagi.

tapi yg pasti, hero2 ku dirumah, alhamdulillah makin sihat.

aris, mmg seminggu nie amat mencabar minda dan fizikal aku.

wed+ thurs abah outstation. alhamdulillah mak aku ada.

keadaan ceri beri dia on and off. kalau minum terlebih, keluar la byk ckit, kalau tak minum pun, akan keluar. tapi ckit.

letih meneran je la dia.

towards weekend, aris beransur pulih. wpun gejala/simpton masih ada, nafsu mkn dia dah pulih.

tapi yg tak larat tu, merajuk+ngamuk dia... haiyaaaaaaaaaa!!! aku yg tak sabar nie mmg rasa nak baling ke dinding je, mcm dia baling semua puting ngan botol susu yg dia takmo or apa2 yg dia pegang, sekali hangin kus2 mai, sah dia baling belaka!

sib la waras lagik. kalau la mak aku takde, rasanya ada lagi satu kes patah gigi dibuatnyer.. hueheuheuehue (betapa tak sabarnya aku!)

saturday - subuh, tetiba mirul muntah. aku pk angin. sbb dia muntah just air liur (mcm aku selalu muntah angin zaman peknen kan dia :D)

tapi... menjadi kerisauan, sepanjang hari tu, apa dia masuk dlm mulut, sure keluar. kekadang tak sempat proses pun. bdn pun panas mencanak tetiba.

waras lagi nie... bagi mkn ubat demam+tahan muntah.

wpun keluar, atleast masuk ckit ok la kot.

mlm, dia minum ubat tak muntah, boleh tido, ok la kot.. minum susu wpun sikit, tak muntah... alhamdulillah... progress yg sgt baik.

ahad, sekali je dia muntah. masa mkn ubat. lelain dah tak muntah. cuma lembik n demam masih ada.

kira 2 hari nie je la nak nengok dia tak menakal. rasanya esok kembali normal je nie.. :D

pagi senin nie ada int. doakan perjalananku dipermudahkan...kalau rezeki ada... lagi la syukur ... apa2 pun... cuba dulu..... amin...

mcm dah jadi habit, lepas adik kena cerit beret, abg punya turn plak. biasanya kesah muntah la abgnya nie.

6 comments:

Arin said...

good luck beb !

anyway..arin seriau tol kalau nak berdepan ngnbebudak yang tak sihat nih..takuttt..

Elyn said...

sabar byk2....... aku x mo ko kuar paper glemer lain hihihi

lily lotus said...

semoga cepat sihat kembali n notty sesket mcm biasa

lily lotus said...

semoga cepat sihat kembali n notty sesket mcm biasa

sumijelly said...

x per..x per..kesabaran seorang ibu lebih teruji dgn kerenah anaknya..
hehehe....
sabar jerla...skrg kita jga dia..
sok dh tua anak2 lak jg kita..

Zana S said...

Arin
zana pun sama.. tapi mmg cuba relax sbb kalo terlebih kang.. pak dia kecoh. hahaha!

elyn
sabar gak nie.. tapi sabar aku mmg takat leher je. idung tak boley. ekeke!

lily lotus
udah menakal dah. tak sampai 2 hari sakit, pangai dah mai. huhuhu

sumijelly
insya Allah... moga benarlah hendaknya... amin.. :)