Tuesday, September 23, 2008

Baju Raya






Last friday aku cuti.

janji ngan adik2 aku nak pi kompleks PKNS shah alam cari baju raya..katanya..

aku cadang nak beli baju bebudak tu je. hak aku, konon nak beli kat carrefour subang jaya yg aku berkenan tuh. so... aku hold la beli.

sesak gak tempat nie wpun ari keja. udah nama jumaat... sesak ttp ada. depa nie wpun posa, lunch hour tetap keluar ek? office aku je tak kuar kot. hehehe... gomen masih di beri waktu berehat. gamaknyer...

sesak tu bila tghri sampai kol 2. after 2 baru aku tgk lega ckit.

yg dibeli, baju melayu utk sikenit berdua tuh.

butang baju melayu abah.

aku?? tak beli lagik. mane taknyer... aku tunjuk tu, adik aku tak berkenan. udahnya... tgn kosong la jadinya.

mahal2 pun iye gak. huhu.. ke budget aku yg kecik? :P

ikutkan baju dah ada mak aku jahitkan.. tapi... takut mak tak sempat buat, kena la carik yg lain.

iyela.. mane nk kejakan kakak aku yg xcident tuh, baju adik badik yg lain, pastu aktiviti bulan posa lagik... huhu... so.. pepaham je ler... kesian mak aku... tapi... theme kaler udah lari la pulek... hehehehe...takpe la... takde rezeki.

aritu gak mirul sorg je yg aku bawak. aris kalo bawak, sah2 aku tak menelek baju. mau tak beli apo. wpun makcik2 dia suh bawak gak, tapi aku tinggal dia kat nursery juga. biarla dia tido n mkan dgn tenang. :D

amirul yg aku angkut pun aku tak beli mkn apa2 sbb dia ada susu dia je dah ok. kalo beli pun aku tau, dia tak mkn. huhu... kejam kah aku??? :D (tapi makcik dia ckp mirul lapar.. siap tunjuk perut. cies... acting je tuh! :P)

aku kan insist nak beli kat carrefour subang baju raya tu kan?? balik tu singgahla jugak, nak beli brg anak la tuh. dah majuk ngan mydin, aku pi carrefour. tapi mahal la beb ctuh. huhu...

Yang pastinya!!! baju tu udah yilek pochi! dah terjual!! haaaaaaa....... sila la putih mata ya cik zana.... :(

mmg la... aku nak beli pun kena ty pendpt gak. lepas dpt green light baru leh beli. tapi sayang... green light lewat dr red light.. huehuehuehue...

kena carik lain lagik gamaknyer...

.................................................................................

mirul masa tido dia dah lari kan haritu?

tapi dia tido gak wpun dah lewat. kol 5 gitu dia tido. pastu nak magrib dikejutkan sbb tak elok tido magrib... katanya....(kesian mirul...)

jawabnya..mengamuk la dia sbb tido tak cukup.

tu jam aku dah mmg rasa bersalah sbb aku yg bawak dia berjalan tak hingat nak balik.

mmg haru la.. si mirul buat perangai sampai waktu berbuka.

pastu dia takmo ngan pak dia or aku sendiri. dia melekat kat atuk/yai dia.

semua dia tunjuk tapi dia takmo. sambil merengek.

sampai satu tahap, dia ajak yai pi tgk peti ais. amik nasi goreng semalam. dia nak mkn.

nyai pi hangatkan pakai microwave. panas.. (aku tau tuh..)

yai tak tiup, trus suap dia. aku dah nak jerit tapi terdiam jam tuh. lelagi dia takmo ngan aku.

apa lagik!!! menangis mcm nak rak la dia.

apa jadi pastu.

agaknya pak De mirul (abg ipar aku) dah tak tahan tinge, dia jeritkan mirul!

aku mmg terkedu! (aku rasa abah mirul pun sama terkedu/terperanjat)

aku dah rasa nak menangis dah masa tuh. YA! AKU MMG KECIK HATI!

aku tros nak ambik mirul tapi dia ttp nak yai dia. udahnya.. abah mirul amik trus bawak naik atas.

aku tau aku mmg takleh mkn lagik tros naik atas amik bakul susu depa dan angkut aris sekali.

aku biar je mknn kat bawah.

pedulik lah.

pada aku... tak kesah nak marah or tegur anak aku.. tapi masa tu bukan sengaja mirul nak melalak. tapi bila kena tengking cenggitu.......... as mother, kalau u all ada kat ctu, sure rasa sama mcm zana rasa.

Entahla...tapi aku mmg sgt kecik hati hari tuh. mungkin di tambah dgn rasa bersalah buat anak sampai tak tidor, senang je aku nak menangis.

sempat lagi abah bagi peringatan. jgn bawak anak kuar lelama sampai tak tido.

aduh..cemane tuh??

Berdendamkan aku?

ntah la... tapi aku doa sgt... cepatla dpt duk rumah sendiri.

2 comments:

Elyn said...

lor shian mirul kene jerit cenggitu.... apo nk buek jana oii, selagi ko bleh thn mkn hati tu.... tahan la......

Zana S said...

ntah la elyn..sabar jugak la nie.. tapi mirul mmg byk lemak. makin besar makin teruk kena marah. aku marah tu marah gak. tapi selagi aku yg marah ok lagi kot. kalo org len selain atuk nenek dia marah mcm....semacam plak.. huhu... lelagi pak de dia mane penah jerit dia gitu.terkujat gak la kitorg.