Saturday, May 26, 2007

25/5/2007

Penat dan pening. 2 ayat yg aku rasa dah jadi bestfriend aku sesejak dua tiga bulan nie. Bukan tak nak mkn tapi takda selera. bukan takmo amik supplement food tapi tak berani takut keluar balik. kan ke rugi namanya tu.. huhu...

Tapi itu la.. aku mmg takda selera langsung nak mkn. no wonder last week check up doc kata low Bp. hehe.. Semalam aku pi beli mknn je sbb mak mertua aku dah kepenatan jaga si kenit tu. Amirul pulak merengek sesaja. takmo berenggang dgn org langsung sbb dia still demam lagi. aku nie risau gak sbb panas badan dia makin menjadi pulak.lepas mkn semalam aku pun apa lagi... jalan kan tugas masukkan ubat thru du*** dia. sib bek dia dah ala2 mamai nak tido. jadi takla dia terkejut. tapi... dia tido malam tu pulak mcm ketakutan. tak tau kenapa. mcm asyik sentak2 badan pulak. iskh.. nak kata semut ke .. dah kibas dah cadar. nak kata nyamuk dah pasang ubat nyamuk dah. tapi alhamdulillah dia banyak merengek dalam tido but suhu panas badan dia dah turun n aku leh ckp zero. dah tukar sejuk pulak badan dia. apa lagi.. keja aku duk selimutkan dia pulak takut dia sejuk. dlm erti kata lain tido aku mmg terganggu sungguh la. every hour aku akan sedar n no wonder i am so sleepy 2day. huhu. bukan sleepy jek, cakit pale pun iye gak. huhu.

Tapi takpa la.. janji mirul cepat sembuh. pagi nie lagi sekali dia bangun lewat. aku nak bawak dia turun kul 7.30 pun dia still tido lagi. sekali dah kena angkat apa lagi... buntang la mata dia. dahhh satu kes plak.. takmo letak. huhu...demam lagi kot dia. even badan dah tak panas tapi...sejuk badan dia pulak len macam. mcm demam panas sejuk pulak jadinya. erm...harap2 arinie dia tak wat perangai lagi kat rumah. kesian gak ngan parent aku tuh. langsung takleh wat benda lain. kena ngadap dia je. lagi satu.. truk gak temper sorang nie. ngalah budak besau.

Pagi nie je aku marah dia sbb dia duk kacau nenek subang dia nak minum. dia sibuk nak minum jugak padehal dia baru je lepas mkn. sudu yg dia pegang tu trus dia baling ke belakang. protes ler tuh. iskh... apa aku ckp kat mirul, 'angin la mirul.. ko tak tengok lagi angin abah kau' hehehe... mcm la dia paham. tapi next few months kena ajar gak sikenit nie kontrol temper dia.. klau tak.. bbtul anak abah la nie.. huhu..tambah caket pale aku kang. huhu..

Sekian utk pagi ini. hehe..

No comments: