Friday, May 25, 2007

Apa Jadi Semalam ??

23/5/07 - aku mmg bz giles sbb boss masuk. dia sihat plak ari nie.. huhu..tapi mekasih kat dia sbb dia banjer mkn tghri tu kat Alexis, Bangsar. jumpa la Marina Mahathir yg katanya mmg pelanggan tetap kat situ. kenyang mmg kenyang tapi lama tuu nak tunggu mknn.. huhu...

Aku pun balik awal arini. erm.. awal ke? tak jugak. sbb ada guest kat opis.. terbakar gak aku. sbb anak aku sakit. klau dia takde apa2 takpa gak la. sampai boss aku terpaksa terangkan pada guest tu yg aku kena balik awal dan dia pun kena balik awal. aku nak bawak mirul pi klinik n boss aku nak pi lawat partner dia yg admitted kat spital damasara. huhu.. mcm2..

Kesian plak.. partner boss aku nie pun perempuan dia kata sakit dada. mmg dia call aku pick up truk sungguh sora dia.. erm.. aku sempat kirim salam je kat dia moga dia sihat kembali.

Berbalik pada kisah mirul.. aku sampai rumah around 6.10pm and tenguk si kenit tu tertido dlm stroller dia (jgn tak tau.. peel dia tido dlm tu kalau nenek/atuk subang dia jaga. langsung takmo tido atas tilam). mak mertua aku pulak sibuk masak. kesian dia.. amirul buat perangai la tu. iyela.. dia demam. klau tak demam pun wat perangai apatah lagi bila dah mcm nie.. erm.. sabar je la..

aku bila tgk mak tgh masak, cepat2 naik atas mandi n siap2 nak pi klinik. tapi.. kena tunggu si kenit tu bangun la dulu. sementara tu aku tolong la kemas apa2 kat dapur tu.. kesian nenek mirul.. penattt.... sudahnya.. lepas siap belaka aku tgk nenek mirul terbaring. huhu... cian nenek mirul.. klau aku leh cuti lama dah aku cuti. tapi mcm baru je cuti last week. mampus kena sound dek boss. huhu..

aku pun tunggu sampai magrib...mirul pun bangun. lepas solat trus angkat dia pi klinik. Alhamdulillah kat klinik takde patient. klau idok.. kena nunggu lagik. huhu.. sementara nunggu doc balik mkn, aku pun susukan mirul. cian dia lapar.

Bila settle sume, doc pun masuk n pangge kami berdua. hihi.. mirul.. phobia dia ngan doctor kot. last week kena inject. this week kena jumpa doc lagi.

Doc check mmg panas gile badan dia. dekat 39-40 degrees dah. Sudahnya doc masukkan ubat through du*** dia. aku yg pegang miru laku pun sama nak menangis. mana taknya.. dah sekienit tu tersentak doc wat cenggitu. pastu trus dia teriak. kuat sungguh. sampai doc nak cek anak tekak pun dia nangis kuat2. aku plak dgr2 tak dengar je apa doc tu ckp sbb mirul nye teriak lagi kuat dr segala.. huhuhu..

Bila dah keluar bilik doctor perlahan ckit la dia nangis tapi bising ala2 nak ngadu la tu. hehe.. macam2 amirul ek. heheh..

Sampai rumah abah dia dah balik... alhamdulillah... tak la aku kelam kabut lagi. pass je mirul kat abah dia. tah apa la dia ngadu tah bising mulut dia. demam2 pun still nak menceceh gak. hehe..

Alhamdulillah lagi... malam tadi badan dia tak panas sangat. dah makin sejuk since doc bagi ubat tu cuma... dia mkn ubat la muntah. abis dgn susu2 dia minum sebelum tu kuar balik. kesian mirul. sib bek idung aku ala2 tersumbat. klau tak.. truk gak la aku duk ngadap bau muntah mirul tu. hehe.. silap2 ngan aku2 sekali muntah. hahaha...

Pagi tadi patut aku tgk bola ngan En sharin tapi ngantuk mengatasi segalanya. aku biar je dia tgk sorang. hahaa.. tau2 dia dah off tv. aku tau citer pun masa dia nak pi keja dah. hehe.. Liverpool kalah 1-2 dgn AC Milan. huhu... mesti ex boss aku kat switzerland lompat tak cukup tanah sbb football team dia menang.. ciesss.....(masih teringat aku masa aku bagitau dia last 2 year team dia kalah ngan penalty, kecewa habis dia hahahaa).

Kesimpulannya... ari semalam... seronok tapi penatnyer aku... mcm tak berdaya nak bawak diri dah nie. huhu....

oh iya... lupa ek.. meh aku upload gambar birthday present aku kat En sharin. jgn gelak tau... mmg la murah tapi... worth it. Dlm byk2 barang.. benda nie yg dah truk sangat dia pakai pi opis. huhu...Tak sesuwei tau BOSS pakai yg dah terkopak2.. ngehehehehe.

Korang dpt cam tak mende tuh? Tadaaaaaaa....











No comments: