Wednesday, July 11, 2007

LAsak nye Anak umi!!


Hari isnin malam

Abah mirul balik lewat ckit. tapi si kenit nie tak tido lagi. utk membuatkan dia tido, kitorg terpaksa tgk tv dlm gelap. huhu.. sbb klau bukak lampu.. abis satu bilik tu dia tawaf. pastu bukan tawaf jek.. abis segala barang yg dia rasa leh capai dia gapai. adeh.. letih gak la duk ngemas segala. tapi nak wat cemane..dah anak sendiri.. dah kena pukul tgn pun.. dia wat dek jek. siap jln wat dono lagi tuh. pi la kat tempat lain. amik brg lain pulak. erm.. takpa la.. lagi bbrp bulan ko tgk la umi ko jadi hulk hogan ek mirul. muehehehe( sbb aku mmg garang nak mampus! :D)

Nak di jadikan cerita... dia duk golek2 atas tilam dia.. aku la kat sebelah dia. sesambil tgk tv ngan borak ngan abah dia yg duk atas katil. tah cemane.. antara tilam kat lantai ngan katil ada gap ckit. selalu aku tutup ngan bantal tapi mlm tu terrrrrlambat nak tutup.. udahnyer.. si mirul yg tgh gogolek nie pi berdiri n terjatuh disbbkan gap tuh. yg abh dia kunun.. kunun... nak nahan dia dr jatuh.. sekali jari abah dia (katanya) termasuk mata si mirul. apa lagik... pecah la nangis dia malam tuh. kesian dia.. merah mata kiri sbb mungkin terkena jari abah dia yg duk tahan dia terjatuh tuh.

Ada la dlm 10 minit dia melalak. siap takmo letak lagi. sib bek abah dia ada. klau aku nak dukung dia.. mau ngan aku2 menangis sbb perut aku dah senak. takleh dukung lelama. huhu..

Bila dah reda n dia pun dah lena tido.. aku tgk balik rupanya kuku abah dia kena seinci dr mata kiri dia. calar bentuk bulan sabit. huhu.. dah... berbekas dah muka mirul ek.. cian mirul.. tapi tu la.. dia tak serik...sbb dia masih lom leh pk lagi kan.. huhu...

Hari Selasa

Mak mertua aku kabo dia duk panjat kusi kat ruang tamu. pastu duk tebing je. klau la jatuh... mmg la sakit sbb kat tengah tu meja kopi n segala kusi tu sume dr Jati. mmg sakit oo... klau aku nyapu pastu terlanggar pun mau sengal 20 menit. huhu...

Tapi....... dia tak cedera lagik.

Bila aku balik.. aku selalu bawak dia naik atas sbb dia akan main ngan mainan dia n tgk tv.
Nak dijadikan cerita... tgh aku mandi..thru the end of shower la nie..dgr benda jatuh n diikuti dia nangis sakan.

Apa pulak nie.. kelam kabut aku siap n aku nampak dia duk nangis kat meja komputer. Sah! dia panjat katil pastu berdiri nak amik something atas meja tuh. Dan...aku nampak minyak angin aku yg duk kat center table tu dah jatuh n pecah. abis satu bilik bau minyak serai wangi...
Aku rasa dia jatuh sbb nak amik minyak dlm bakul tu trus ke bawah. adeh... kesian sungguh.. nangis tak berenti dia. lagi sekali! akuuuuuuuuu gak kena... haduyyy...

bila perati bbtul... lebam kat kening kiri dia n abis bau minyak angin kepala dia. iskh... risau aku takut apa2 retak ke. Tapi Alhamdulillah dia leh jalan mcm biasa n pastu leh gelak2 balik.. iskh.. jeran aku nak bawak dia naik lagi. duk je la bawah ngan nyayi len kali klau abah takde okeh! iskh....................

Pagi nie... mmg lebam biru oooooo kening dia tuh.. cian mirul....

2 comments:

intan said...

olo......... comey aaa gg mirul... pinjam sat leh.. nanti cik intan pulangkan balik aaa... ihiks...

Anoy said...

baru la jantan!
huahahahahhaha