Friday, July 6, 2007

Merah ke mira???

Pagi nie aku drive pi keja aku bertembung dgn satu keta, nissan sunny lama tu la. kat boot dia letak basikal. tapi kat basikal tu takde tanda apa2 mcm yg lori selalu buat tu.. kan kalau muatan panjang diorg akan letak penanda merah as precaution utk pemandu dibelakang.

Nak dijadikan cerita.. aku gelak2 je sepanjang jalan tu. bukan sebab apa.. aku teringatkan satu cerita masa 5-6 tahun dulu.

Masa tu aku masih jadi penggangur terhormat lagik. baru abis blajar.. mood nak cari kerja tu... slow ckit. hehe.. jadi aku tolong la kakak aku niaga kat depan umah nenek aku..

Satu hari tu aku nak bawak balik barang. tak ingat plak basikal ke benda alah apa. tapi mmg terjulur keluar la dr boot keta tu.

Masa aku ngan kakak aku duk masuk kan brg tu ke dalam boot.. nenek aku pun dtg nengook...
"nie klau terkeluar nie nnt polis tahan. kena buh penanda nih" kata cik nenek pada kamiorg.
"ha ah nek.. tapi klau tak letak pun takpa. bukan polis tahan pun klau pompuan bawak. lelagi polis sini" hehe... melawan tuh..

Nenek aku ckp lagik. "kena letak merah/mirah kat blakang nie" ..
Aku ngan kakak aku memula tak pasan.. tapi bila nenek aku duk sebut ulang2. aku pun ckp la..
"nenek biar betul. takkan nak suruk mira duk blakang nie" kakak aku dah gegelak dah. aku pun sama benonyer.

"Letak je merah/mirah.. nnt kang polis tahan tak pasal2 je"... ckp si nenek lagik.
aku dah gelak mcm gegak gempita dah masa tu. pastu aku ty la..
"buh mira kat dlm nie buat apa nek." mati kepanasan budak tuh kang"
nenek aku ckp.."nnt nenek ambil kat belakang. ada lagi perca kain merah/mirah tu"
hahahahhaaa...

Baru la aku ngan kakak aku dpt tangkap. suh bubuh kain kaler merah kat benda alah tu.. bukan suruh mirah duk kat situ.. adehhhhhhh.... gelak cam org gile kitorg.

"abis tu napa nenek ckp mirah? " aku ty.
"mirah apa nyer... kain merah la... " nenek aku pun dah gegelak. sbb apa?
aku ckp la.. nenek sebut merah ngan mirah tu sama je.. takde beza pun.
hahaha.. nenek aku gelak pulak. "gila nak suruh mirah duk blakang tuh, pengsan kang"
leh tahan gak mulut nenek aku nie..

Sebenarnyer.. mirah tu.. sepupu aku. kecik lagi org nyer. masa tu dia baru darjah satu ke 2 camtu la. tapi......... badan dia.. mcm budak darjah 5. aku kalau naik moto ngan dia suh dia duk dendiam. kang tak pepasal aku, ngan moto2 sekali tumbang. hahahaha...

Sekarang mirah dah besau dah.. tapi besau 'besau lagik la' hehe...
dia nie aku pangge klon afdlin. muka dia iras gila ngan afdlin shauki. penah gak serempak ngan afdlin dan afdlin sdri ckp.."eh.. kita nie kembar ek" hahahaha... patern badan pun sama. cuma mirah nie perempuan dgn rambut curly ya amat. hehehe..

Nak tgk gambar mirah?? erm.. jap ek..itula mirah yg pakai baju kaler merah tu.. budak tinggi diri sebelah kiri aku. skang dia darjah 5 tak silap aku. dah lari sikit muka afdlin tu. hehe...

2 comments:

ReDbLoOdSnOw said...

wakakaka..z pown dh tergelak bc taw kak zana..ekeke..neh ngah free, sbb tuh leh baco blogs2 org..ekekeke..

p/s: besau gak dak tuh..giant arr..whooaaa!!! hukhuk

Zana Sadri said...

hahahaa.... mmg besau.. tapi baik ati tau.. tehehehhe.. cuma tulah.. kuat mkn dia nie nie.. cian mak dia.. keding jek. tehehehe..