Monday, July 30, 2007

Weekend dan Durian

Aduh.... weekend baru nie... aku hidup dlm bau durian..:P
Bukan hidup dlm blues bukan tau...

Sabtu... pagi tuh lepas bekpes anto mak mertua ku ke Ampang. umah abg ipau ku. sejam dua kendian gerak balik ke subang. sesampai je turun keta.. mak aiiii semerbak bau durian kat laman rumah. Dlm ati mane plak la dtg durian nih.

Pergh.... byk nyer ...!!! besau2 plak tuh. Bapak ckp abg ipau aku yg sorg lagik tu bawak balik. huhu... mmg minggu durian la gamaknye dua tiga ari nih.

Pe ku buat ngan durian tuh?? tgk jek.. ngahahaha.. bukan ape... nak bukak cam malas sbb nnt klau dah bukan sure aku mkn. pastu bukan reti mkn ckit... paling2 sebijik yg besau pale aku nieh.. aku makan sorg. huhu... mau pitam bb aku nnt. :P

Ahad tu pepagi buta dah ujan lebat. tak dapek la.. keta ku di basuh. (bukan aku yg basuh pun tehehe...)

Udahnyer... aku bukak durian pepagi subuh tuh. tehehehe... gilo apo aku ek. mkn buah tu pepagi bute.. bukan laaaa... aku masak bubur pulut itam campur durian. nie pes time aku cuba nih. Klau ikutkan aku mkn bubur pulut itam campuq durian pun masa aku pi umah kakak kawan aku kat cheras dolu.. dgn rasa amat jakunnyer... aku mkn mau abis gak mangkuk besau yg dia hidang tuh... sedappp.. tehehehe...

Ari ahad tuh jugak pi selayang umah mak aku. anto tipon cik lat. erm.. cik lat.. pasnie jgn lupa ek.. acc nnt kasi tambah. tehehehe...

Petang...balik dr selayang singgah giant PJ. besau gile giant tuh. aku nak carik brg pun siap sesat lagik. huhu...

Sesampai ke rumah... mkn la apa lagik.. lapo ooo... kami tapau beger king.. mmg kenyang sampai ke mlm.. tapi aku masak basic2 je la kot2 mane tau lapo ke mlm kang. tehehe..

Ptg tu gak aku bukak durian LAGIK! 3 bijik jek.. tapi aku takde ati nak mkn. huhu.. kenyang lagi kot. tapi mmg cantik la isi buah tuh. hehe... (dlm pale duk byg nak mkn balik keja kang.. hahahaha)

Alih2.. aku nengok nasik pagi senin nih.. tak berusik. huhu.... mmg takdak sapa mkn kot. mknn byk tul semalam dgn penambahan buah rambutan, manggis dan dragon fruit kat umah. huhu...

Cantik aku nengok kan manggis tuh.. tapi... ko ckp la apa pun.. aku mmg tak reti nak mkn buah manggis. (rugi ke?? tak pong.. sbb durian aku mkn. :D)

Dan hari nie..satu badan aku sakit2... adeh... penangan durian ke nih?? hahhaha...(malas nak pi keja ckp je la..)

Inilah seba ckit kisah ku di hujung minggu bersama2 cik duriansssss.... sekian terima kasih. :D

3 comments:

Fozalin said...

huwaaaaa aku nk mkn derian, tapi En Teddy ku x mo pi belikan.... huwaaaaa nk 3 bijik leh lerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ReDbLoOdSnOw said...

♥kak zana
-> mmg rugi besau arr x reti mam buah manggis. Dap taw..manis2 jek rs die..yumyum.tp kan nape ek pas mam buah tuh x leh minum air yg bergule?...if minum gak, masok ICU ker nnti ek..kehkehkeh.

buah duyan ek..bedal jek lah kak zana.watkan tempoyak ke klu dah byk sgt. dap arr mam tempoyak..my payberot.Masakkan campur udang then tumiskan..pehhh!!! leh buatkan z bertambah spai 2,3 pinggan taw.haha.

♥zie :D

Zana Sadri said...

elin... dah selamat masuk perut ku dah...:D burp! alhamdulillah...

zie...sedap ke?? sedap lagi dokong kot. hahaha..(dgr2 ada org tak tau buah dokong tu cemane :P)
ooo... tak leh minum air bergula ke? nape ek? agaknyer terkenan mak kak zana kot. dia pregnant salah sorg adik badik kak zana.. dia tumpah drh sbb mkn manggis. tu pasal kot kak zana tak mkn manggis.(alasannnn :D)

Wahh.. pandai mkn tempoyak ek... bagus2... sedap gak bunyinyer tu..tapi sedap lagik kot.. pada kak zana la.. tumis ngan ikan bilis ngan petai.. waaaaaaaaa.... mmg tak toleh kiri kanan la mkn.. tehehehe..