Thursday, September 6, 2007

Bisul!!

Kisah 2 minggu terakhir di bulan ogos 2007.

Mirul kena gigit dek nyamuk bbtul kat atas tinge kanan dia. memula nmpk ok je. akhirnya, jadi bisul pulak. iskh..dr sekecik2 tanda sampai mcm bernanah dibuatnyer.
aku plak tak bani nak buat apa2. since MIL ckp takyah buh apa2 dulu, aku pun just monitor je la benda tu. yg pasti dia tido pun tak lena. mungkin sbb berdenyut2 kot. huhu..

Kesannyer, pada aku n abah dia jugak sbb tido tak betul. kejap2 mirul merengek dlm tido. tepuk2, n tido. takpun dia nak susu. Aduh... nie baru sbb kecik. klau demam, mmg tak dpt tido mlm aku dibuatnyer. huhu... kesian amirul...


Alhamdulillah, sume dah oke menjelang 30 ogos. bisul dia pecah ari senin/selasa lepas dia duk guling2 kat tempat main dia. abis berdarah2 sarung bantal n cadar. huhu.. takpa la.. janji lepas tu dah takde tanda naik kat tempat baru. selamat umi.. takyah pi klinik. ekekek.. bukan apa.. pi klinik pun doc bagi antibiotik n ubat sapu. mmg seksa nak beri dia mkn ubat. kesimpulannyer, dua tiga malam gak la aku tenyeh pale dia ngan air dettol. er... boleh ke ni? tapi alhamdulillah surut bisol dia tu. :D


Nape ada xsesori tambahan tuh?? besen kecik kegemaran mirul. dah pecah dibalingnyer. uish.. uish.. uish.. uish..
see... tu kesan bisol dia dan darah kering kat tempat tu. itu pun lari2 nak lap pale dia tu.

Kenapa dia ralit memandang ke arah depan??? advertisement on air la tu.... :D

7 comments:

RedWGG said...

yelah...naper eks, bdk2 mesti nak tgk iklan..ralat sunggut lak tuh..
lagi2 iklan TV3 tuh..
hehe

Zana Sadri said...

hehehe..sbb apa ek iefa?? mungkin sbb bground muzik? warna warni?dan keceriaan org yg berlakon dlm iklan tu.. kot? hahaha.. siap leh wat pool rasanya nie.
lagi satu tu iefa... mesti dia duk enjut2 badan ngan geleng2 pale sbb terikutkan muzik2 tu kan. akakakkaa...
bdk2 la katakan..

Umi Mia said...

Huh..tak yah cakap budak2...ni mak budak pun sama..asal iklan berlari dari dapur kalau tgh masak..especially iklan baru...haaa....yg tu sebab apa tu...sebab warna warni gak ker..kikikikiki

Zana Sadri said...

akakakkaa... kronik gak umi si mia nie... MIAAAA!! babap ckit umi mia nih. :p ekekekke

Er... realitinyer... zana pun sama.. hahahaha...

Umi Mia said...

Kikikikikikiki...dua kali lima daaaaaaa...mana tak menurun ke anak.......

mad redo1 said...

bisul? sian sungguh dan amat menderitakan... tapi nampak budak tu okay je... terer...

Zana Sadri said...

bang mad... dia mmg oke waktu siang. malam masa tido je wat hal. sbb denyut pun mungkin, sbb takleh kalih ke kanan pun mungkin. erm... kesian tido tak lena. skang dah back to normal. nakal ya amat. :)