Friday, September 14, 2007

Ceritera Puasa Di Hari Ketama

Alhamdulillah... aku berjaya posa di hari pertama.... lama gak stop puasa since pregnant ni, coz last 2 months bbtl flat.

Semalam... berbuka kueh mueh. no heavy food as usual. huhu.. lapo ooo... tapi aku minum air bebanyak. disebabkan tak tahan... kul 9++ aku turun mkn nasik jugak. hehe.. selalu tahan je mkn kueh mueh tapi la nie gagal la gamaknyer.. huhu

Menu semalam : home made: cucur badak ngan roti telur
yg beli : kueh koci, pau sambal, lopes, air soya dan tebu.

Tapi... masak nasik gak.. ayam goreng, kari ikan ngan bendi goreng cili.

huhu... aku n mak mertuaku.... flat.. hahahhaha... penat lor... dia plak tak sihat tapi menggagahi diri, aku yg bawak perut nie lagi la tak daya diri lelama.. adush...


Ada sesapa nak tolong aku kat rumah tak?? masak je.. lelain takdehal punya lah. ekekekeke... (mau org lelaki kat rumah tu tak mkn nnt :p)

See... betapa fussy nyer deme org lelaki nie... huhu...

11 comments:

mad redo1 said...

mad redo1 tak fussy kot... dia telan je apa yang Linda masak...

Lily.Lulu. said...

sian akak. saya nih pulak nak tolong x dapek. bangun pun dah petang. siap2 nak gi berbuka jek. hehehe.. pastu lepas terawikh siap2 gi keje ..

:D

azrid said...

susah2 sangat..
yang masak kat tepi jalan tu kan banyak...'upah' diaorg je...

Zana Sadri said...

Bang mad... betul ke??? mcm tak je :D

Lily... nikmatilah zaman bujang anda.. huahuahauahua...:D

Kak linda... kat tepi jalan tu pun awal2 diorg reject kak...mmg klau beli kami yg perempuan je makan. huhu..tak dapek nak nolong laie dah..:(

echah_syed said...

zana..penat ekk cian awak..combi bli gak kt bazar tp slalu pas mkn msti sakit perut..last xleh g tarawih..rugi jer.

ReDbLoOdSnOw said...

jap z nk tanye...
ade kemushkilan plak neh

akak pregnant ker? hehehe
:P

sebol said...

kelabu mata nak baca, tulisan putih bg sawah

mad redo1 said...

ala bol... nkao baca je yang atas sawah tuh, dah contrast apa... jangan baca yang atas langit... nanti kelabu mata...

hehehe...

Zana Sadri said...

zie... cuba turun kebawahhhhhh lagi page kak zana.. cuba baca gambo mende kat bawah tu?? :D

sebol... nnt la.. nie pes time buh bg nie.. dah dpt yg berkenan baru leh tukar baru.. harap bersabar ek :D

Bang mad... highlight pun ok kot. huhu...

Jie said...

ooo zana...rumah ni ada 5 org puasa..mmg masak tu best la...semua abis...

Zana Sadri said...

kak combi... dlm erti kata lain.. kena masak..jgn beli... peace.. :D

kak jie...kat umah tu pun sama kak jie.. 5 org dewasa yg berpuasa.. tapi semua masak tak abis sumbat freezer.. huhu...malas kekadang nak masak. tapi kena gak masak. klau tak.. kebulur.. huhu