Monday, September 10, 2007

Kenduri Arwah

Friday, 7/9/7

Kenduri arwah abah n atuk n sambut ramadhan dlm keadaan yg sederhana. Lagipun org perempuan je yg mai. kengkawan mak aku.

Menu of d' day...

Bubur Lambok - nie sedekah pada yg dtg.
Nasi putih, asam pedas ikan tenggiri, lemak pisang, ulam2an, sambal belacan, sambal tempoyak, ayam masak kicap, kuih talam suji dan agar2 pandan.
Air oren dan air teh.
lelain ada tapi sedekah mak sedara. tak ingat apa. tapi kueh rasanya.

Sampai kat rumah mak n nenek tgk bz masak. kak anim ngan dilah plak potong kueh.
aina plak asst. nenek. siap nenek kasi kebenaran poteng skolah tuuuuuu... hauhauhau... haru tol.

Makcik yg duk blakang umah tu dtg la. Acik enon namanya. dia tu adik ipar mak aku. dia la bawakkan kueh. aku nie tak sempat nak tau, kengkonan masa org dah abis mkn kengkonon jugak nak pi depan skodeng. tapi dah settle.... huhu...

ini namanya nak makan tapi kempunan. hehehehe...

Majlis start lepas asar. dlm kul 5.30ptg semua dah selesai.

Mak aku yg bawak majlis tu, alhamdulillah.... dah lama aku tak sama2 baca yassin ramai2 n lapangnyer rasa bila dpt baca dan berdoa dengan sempurna. syukur....

Apa yg aku tolong ari tu?? tolong yg mana patut ckit2 dan yg de very important mestilah mem packing. :D siap packing lauk tuu... huhu... so, ptg dah kasi tau mak subang bawak balik lauk n bubur lambok, so takyah la masak byk2. masak utk bapak je.

aku bertolak dr selayang around 6.00 pm n sampai kul 7.30 gitu. huhu.. jauh tuuuuuuuuu...

Jauh mende... jem ler... siap salah jalan lagi tu. hahaha.. haru tol aku nie.

cerita lawak yg nak dikongsi....

nenek aku... tetiba masa tgh last minute preparation, leh ckp pasal org yg dtg kenduri suka membazir. katanya, org nie klau mkn nak penuhkan pinggan n atlast, mkn ckit. bazir je lebih. hehe.. aku sengih je la.. aku ingatkan benda tu abis kat ctu je. rupanya... ada rupanyaaaaaaaaa..... bila org dah abis mkn, disebabkan tetamu adalah kawan mak aku, diorg reramai anto pinggan ke dapur. huhu.. nape la rajin nganto dapur je, basuh la sekali.. ( ayat nak kena lesing ngan mak aku... hahahaha)

Nak tau apa cik nenek kabo... "owh.. habis ya diorg mkn. Bagus betol" ...
Aku yg dengar tgh mkn agar2 ckit lagi tersembor... hahahahhaha... nenek aku nie.. ingat lagi dia apa yg kitaorg diskus tadi.. adehhhhhhhhhhh.......
Nak wat cemane.... itula nenek ku tersayang... Che Melah. :D

No comments: