Saturday, September 15, 2007

With Abah around

Hari nie cuti. Aku bangun sahur cam biasa tapi si kenit tu pun sahur sekali. sbbnyer... bila aku nak bgn dia dah duk tegak kat tilam dia. tepuk2 suh tido, baring dah...tapi bila aku bgn nak bukak pintu bilik dia merengek. abah dia plak baru sampai mlmnyer tu, tak sampai ati nak kejutkan, angkut je la sahur sekali. hehe...

Blur je dia pepagi tapi leh sesengih lagi tuh. cuma tak la dia mkn or minum. cuma ngaco org mkn je. hehe..

Lepas sahur, tunggu subuh n boom... tido balik.. huhu...

Ari nie Mr laki ku anto keta betulkan power window. keta baru pun prob. tapi mmg org service tu ckp myvi prob kat power window. erm... selagi pree ok la.. klau kena bayar bising gak la aku. hehe..

Abg ipar nak dtg buka kat rumah. So, aku n mak pun sibuk siapkan juadah berbuka. kueh mueh n masak lauk sisikit (sikit ke? byk gak tu... hehehehe).

Kesudahannya, kul 6 sume dah ready tapi kami berdua flat gilos. hahahaha...

Kesian gak abg ipar aku tu.. anak dia ada tae kwan do, sampai lambat sbb amik diorg n beli juadah la tu kot. pepetang kan.. sure jln jem. leh byg la dr ampang nak ke subang. huhu.. MRRII tu macam federal hway ari keja. Bz sesaja. Dah azan baru diorg sampai. n as usual...amirul pun melalak. adehhhhhhhh...

Habit dia tu bila nak ilang tah. penin2. kesian sepupu dia nak memain ngan dia pun tak dpt sbb dia menangis tgk org. huhu...

Sib bek abah mirul ada hari nie. leh la dia tgk kan si kenit tu sedang aku, sibuk ngan nyayi mirul prepare nak masak bagai.

Menu hari ni : kueh udang, kueh rengas, air cincau n sarsaparilla. nasi, tempe goreng sooun kicap(beul ke eja tu), ayam masak tomato, sayur bayam rebus dan ikan goreng.

Nampak cam ringkas kan. Tapi disebabkan kesihatan yg tak begitu mengizinkan, dr kul 11 pagi aku dah bz kat dapur. huhu..esok sah2 aku beli belaka. :D

No comments: