Saturday, March 8, 2008

Election Day II

Pagi.. bangun cam biasa...

Tak decide nak pi lagi sbb abah mirul cam ada plan jek.

Tetiba aku ckp... gunting la rambut dulu.. pastu boleh pi ngundi. n dia plak setuju.

(er..angin baik kot.. huhu)

dlm kul 11 gerak balik selayang. sampai kat bt caves nak menyampai ke kg laksamana...sesak sesesaknya jln. mana taknya.. nak menyampai ke rumah mak aku, kena tembung 4 sekolah (2 skolah rendah, 2 skolah menengah) dan satu dewan org ramai.. yg mane jadi tempat pembuangan undi. mmg la haru nak rak. dah tu polis tgk jek. bukan nak suh keta yg stop tepi jln tu cepat blah. tgk lagi ado. mangkuk tol. mana la tak jem. dannnnnn... seperti biasa.. burung pun berkicauan.. mendendangkan lagu tak berapa indah :)(:

dekat 20 minit baru sampai rumah mak n tinggal aris jap kat ctu sebelum aku teruskan perjalanan ke tempat pembuang undi aku kat sek ren sg kertas. Parlimen aku..gombak, dun aku... bt caves. er.. agak2..aku undi sape ek?? TET!!!!!!!! hehe

Nak ke sekolah tu jalannyer naik bukit. ampeh tol abah mirul suh aku jalan bawak mirul ke atas sdri. padehal boleh bawak keta sampai atas. cuma takleh masuk kaw sekolah je.
kesian mirul.. dr seronok naik sampai dah tak tentu hala dia berjalan. penat la tu. :D

sib bek aku bawak print out tenet aku cek spr. kalo tak pjg la aku kena berbaris utk cek mane bilik aku kena ngundi. :D

memula dia tak kasi bawak mirul masuk. tapiiii... pedulik la.. ko nak aku ngundi ke tak? kang ilang satu kang.. rugi ooo...disebabkan mirul takmo tunggu sebelah pemeriksa nama undi tu.. aku dukung je dia masuk dlm cubicle tu.. hehe..tak kena marah pun... hahahha... sib bek dia behave. kalo tak... rugi je aku dtg tapi takleh undi. Nie idea abah la nie suh bawak mirul. kasi cepat ckit masuk. erm... mmg cepat pun... sbb aku dtg2 takde org pun. tapi lepas aku blah.. ada la 2-5 org beratur nak masuk. heheh... mmg tuah aku bawak mirul kot. :D

Balik.. kena LAGIK! turun bukit.. wahhh semangat mirul.. laju gile dia turun. sampai nak gelincir lagi. org suh tumpang pun aku tak mo. biar mirul jln sdri. hehe..

Balik umah mak, mak kata dia tunggu kakak aku baru dia pi. ptg la tu sbb kak anim balik keja kol 3.

aku,... kol 3 dah cabut balik subang. tak jumpa pun deme.. kat rumah pun ada lat ngan mak jek. tghri.. lat goreng mee hun. aku plak belasah KFC yg deme beli mlm nyer tuh.

mimpi ngeri btol!!! aku jumpa sehelai rambut (kot!!??) dlm seketul ayam yg tengah aku mkn. trosssssssssss aku stop. buang belaka. patah selera. tobat.... aku benti mkn KFC buat sementara waktu. malas nak kabo ke diorg. tapi silap gak.. patut aku suh deme bawak ayam tu gi kfc n mintak ganti rugi. erm........ apa pendapat korang?

agak mengejutkan keputusan pilihanraya hari nie.. tapi.. inilah suara rakyat. perubahan diharap membawa kesan positif. bukan negatif hendaknya. amin....

No comments: