Thursday, December 3, 2009

Badi

a week before raya haji duk umah mak kat selayang

sampai sabtu petang dan hari yg sama hujan turun dengan lebatnya

amirul memula seronok tgk air dan hujan lebat yg mencurah2 turun

tetapi.........

yang lawaknya, bila kak anim aka mak ngah dia tutup longkang depan, air naik ke depan rumah dengan pantasnya,

mula la menggelabah nak rak budak ni.

no..no.. sambil angkat tangan. kalah kucing nak beranak.

sesambil tu dia ulang alik dapur depan sambil menyatakan kerisauan yang melampau dia tuh tanpa aku paham sebijik butir pun.

mmg faham apa dia bisingkan, tapi...tahap gelak nak rak tu lagi menguasai tahap aku nak memahami apa yg dia nak sampaikan tu.. hehehe... sorry la mirul.. tapi mmg lawak la ko nie... penakut ya hamat...

akibatnya

bila kat rumah sendiri, hujan lebat, dia setart balik enjin gelabah nak rak dia tuh, ala2 air nak naik dan masuk rumah. dah tu, ari sabtu tu abah dia pulak api2 kan dia... lagi la takut budak tu dibuatnya..

owh.. aku boleh gelak sambil tenangkan dia lagik.

tetapi... TETAPI..

bila kes yg sama berlaku bila aku sibuk masak kat dapur, abah dia takde, adik dia joint sekali, sambil tarik baju aku, haaaaaaaaaaa.... mula la... hangin aku keluar jam jam tuh...

minggu nie je dah 2 hari bekerja hujan lebat. dua hari tu la dia wat kes yg sama..

sampai dah tak larat nak terang ke dia. lagi naik angin aku dibuatnya ado.. huhuhuhu...

amirul2... sabar je lah.

3 comments:

Elyn said...

wakakaka..... aku leh bygkan came haru nyer mirul keulu kilir!!!

Anoy said...

siap nangis2 tue....sebak segala bagai...no...no...hahahahha

lily lotus said...

kahkahkah..nak gelak jer boleh :D