Friday, August 20, 2010

Dunia Akhir Zaman

Hari2 cerita kes buang bayi. ada yg selamat ada yang tak bernyawa.

Apa nak jadi manusia zaman sekarang ya...

benarlah kata pepatah, dalam haiwan tiada manusia, tapi dalam manusia ada sifat2 haiwan.

sedih bila hari2 degar berita sana sini kes bayi dibuang. mcm sampah rupanya.

elok la di buat hukuman gantung sampai mati kepada pesalah laku ni.

tapi... seeloknya diselidik dalam2 punca2 berlaku kejadian begini.

tapi paling tak syiok, buat kerja berdua, yg kena sorang. ini yg perlu disiasat sebelum hukuman dijatuhkan..

renung2kan lah...

moga2 zuriat kita dijauhkan dari melakukan perkara2 begini... Nauzubillah!

4 comments:

Elyn said...

kes ni macam trend kan?? hari2 lak tu!!

mummy nana said...

ermm sngat mendukacitakan.. suke2 je nak membuang.. haihs.. tah ler.. :(
sian budak2 nih...

Kujie said...

bermusim...dulu kes ragut..hari2 kisah ragut

lepas tukes budak kena colek..hari2 ada kes

skrg ni kisah ibubapa kat rumah org2 tua pula.... tetiba teringat iklan petronas lampin -

Zana S said...

elyn
itulah. timing pulak biasa lepas beberapa bulan valentine.

mummy nana
tak sanggup nak tgk paper kalau ada gambar bayi dibuang ni. sedih tgk.

kak jie
ha ah kak. tapi ikutkan perkara ni berterusan. cuma antara dibesar2kan di akhbar ngan tidak je.

iklan lampin?? (tgh recall... hehehe)