Thursday, February 5, 2009

Lagi2 MUNTAH!

Sorry la kepada yg sendang menjamu selera.

Tapi takde gambar kira ok la kan??? hiks..

Semalam, mirul muntah lagi.

Aris plak duk melalak nak suh entertain dia.

Abah diorg blom balik lagik.
(aku mcm gerammm jek... tapi pk balik, dia pi tgk rumah...geram tu telan je ler... :p. geram tol aku kat contractor yg lembab nak mampos tuh. kata sebulan. nie dah dekat 3 bulan. NGOK tol!)

Aku sampai rumah area kol 7.15pm. siap kan brg kat bawah. tapi tak sempat nak usik kat dapur sbb Aris melalak tak berenti. tah apa kena tah.

Angkut je la bawak naik. Amirul mmg excited dpt naik atas sbb leh tgk kartun.

Aris plak memula ok. bila aku nak mandi je mula la buat hal balik. aku biar je dia melalak depan pintu bilik air. kalau tak.. sampai bila pun kerja aku tak siap.

Solat?? boleh tapi ada je la budak sorg nie duk tutup sejadah aku. tak pun dia duk baring nelentang depan kita. sah2 la aku sujud mane dan. takleh nak buat apa dah.

mil aku pun kepenatan sbb mirul tak tido siang nya. sibuk ngacau org kat dapur. tak pun kena monitor apa dia buat. kalau tak... sah2 la dia buat hal. mmg haru je semalam.

1st time muntah lepas aku abis magrib. dia memula meneran nak membuang, sekali muntah pun keluar. pelik tol... mcm ada merah2. darah ke apa nie?? ntah la... tawakal je lah... lagipun dia batuk teruk gak.

Abis la... baju nak kena basuh laie..(takpe.. tu tugas abah ) oklah... adik plak melalak2 depan bilik air sbb takleh masuk + takde org dlm bilik. eeee... sabar je la.

Settle semua... amirul aku bagi mkn ubat. pastu minum susu coz dia mintak. aduh.. aku suspen dia keluar balik.

adik plak aku buat susu tak abis. sbb??? duk pelik nengok abg dia menjerit2 diberi mkn ubat. HEH! ko pun sama la Aris. tak yah nengok org beriya.. :p

Abis susu... dia lepak baring. SEKALI!!! keluar lagik. ckit tapi cukup la buat aku pening. sbb kena tang cadar bantal abah dia. huuuuuuuuuu......puas gak la aku lap bagai.

Terpaksa anta aris kat mil aku jap sbb budak tu nak tidur n takleh nengok aku lesap. geram betol!

Muntah2 gak. tapi mata lekat je kat Tv. geram betol aku. kalau tak masuk mulut takpe jari tuh. nie dia duk isap jari dia tu.. kalau bersih takpe. nie tah apa2 dia pegang, masuk mulut, tu sal la batuk. iskh..

Kan aku dah membebel kat cnie.. geram betul. tapi nak wat camne...masa kecik mmg la seksa sbb bdn tgh nak bina antibodi. tapi... hai... kalau selalu gini aku sensorg kat rumah, mau aku meletop gak. hahaha...

Kepada bapak2 sekalian... jgn la biar isteri anda ngadap anak sensorg. lebih tepat... jgn la plak nak bising2 kalau lauk takde atas meja. kalau dpt mcm anak aku yg nak ngekor 24 hours aku kat dapur, tak jadi dah aku nak masak. asik keja ngalau depa ke depan jek. haih!!!


8 comments:

Elyn said...

hihih aku paham, aku paham........ sabar je la ek...

tp nape ek asik muntah?? kahak kot. cam wafiq die pun asik muntah....

IdzaRis said...

anak aku pun dah 3 hari asik muntah malam.
bila nak tido,mkan nasik bagai..susu lagi sumbat..ha,bila batuk nyusahkan mata aku yg nak lelap..nasib babah dia sgt baik hati membantu apa jua kerja tmasuk melayan anaknya itu.
i like!!

Anoy said...

apesal mirul muntah je nih. haishhh. nnt mak teh pk jab. (hahahhaha)

Arin said...

mmg kelam kelibut jawba nye kalau dua2 nak attention..

Zana S said...

elyn
tu lah... kena byk istigfar aku nie.. ehehehe...

kalau dia berkahak cam wafiq ok la kot. nie dia tak de tanda2 batuk berkahak pun. yg aku geram, bedak pun dia masuk mulut. mau tak batuk?? semua lah.. dia rasa pakai tgn, pastu tgn tu masuk mulut. haduyaiii.. geram aku. harap wafiq idok le gtue.. hehe..

IdzaRis
Hai! salam kenal2..
itulapasal... nak lelap nie.. tapi kena tetengok dia gak. dah bape mlm dah keja aku duk alas kain kat bantal dia. hehehe.. itupun dia duk buang kain tuh.
Abah dia?? nolong gak la... basuh baju anak mmg tugas abahnya.. cuma tang lelain tu agak payah sbb abah deme nie kuar rumah gelap, balik pun gelap. anak dah tido kekadang baru la balik. huheuheu...

mak teh
nak pk mende?? ko pk setahun baru la dpt jawapan. taun depan al ek aku mintak pendapat :p

Arin
Ya!!! welcome to da club.. ekeekek..
ikutkan ok je... tapi bila yg nak attention tu makin kuat tangisan dia, mmg abg dia kena lepuk selalu. especially bila abg yak, nak kena basuh. mula la adik wat hal. abg plak nak main air.. siap!!

lily lotus said...

lily sgt2 memahami situasi zana :D
tu sume akan jadi kenangan yg harus dikutip dlm hidup ni..hehe

sumijelly said...

huhuh...peel anak sama mcm sumi nyer anak la......
nak lak time tgh sarat..
rasa cam sesak napas jer...
sensorang wat kerja.....
kene lak time hubby g outstation.
lagi haru biru.......

Zana S said...

lily lotus
anak kecik rapat mmg gituew kot.. ekekeke..
masa tu je marah... arinie ok dah.. :D macih.. :)

sumijelly
tu yg zana takut tuh.. kalau terpeknen lagik??? arr suda..... :P
pendek napas dibuatnyer.. hehehee...