Tuesday, February 3, 2009

Pelik Atau Memang??


Food Poisoning????

Saturday


Aris pepagi mkn honey star. selalu lepas tu aku suap mknn sure dia terima. tapi hari tu abah dia suap telur separuh masak pun dia tak heran. aku suap kueh pun sama. aitt... nape dik???

Area kol 9++ aku get ready nak pi mydin beli brg, and abah dia sesiap nak tgk rumah, aris muntah kat tepi katil. abis honey star ngan susu yg tak abis minum tadi.. iskh... pekes plak dak sorg nie.

tinggalkan aris ngan nyai, aku bawak mirul shj. abah dia plak gi tgk rumah+basuh.

Kat mydin nyai call kata aris muntah lepas minum susu.
iskh... kesian plak adik... nape pulak la dia kali nie... cecepat beli brg dan balik.

mil aku tgh dukung aris sambil tak berbaju. mak ckp aris muntah lagi tapi tetengah tido plak tuh.

aku apa lagik... angkat masuk keta, dlm pada dia lelembik tuh, aku bawak pi klinik. mmg melepek je la dia.

doc Hamizah ada. aku suka ngan doc nie. even masa buat monthly check dedolu pun dgn dia.

Since aris dah lembik melepek, doc tros masuk ubat ikut b*n*t*t dia. :D

Balik dr klinik, dia dah ok ckit. bagi susu pun dah tak muntah. lagipun ubat tu doc kata tahan 6 hours, after that, tak kebah, baru bagi lagi.

Alhamdulillah, lepas sejam dua jam, suara dia dah kuar balik. hehehehe... dah baik la tuh. :D

Sunday

Amirul batuk on off. hari nie mcm teruk pulak dgrnya.
Bagi mkn ubat batuk breacol kekanak. bersilat dibuatnya kita nie... :p
tghri pi jenguk abah kat rumah sambil bawak bekal MCd.
(aku boikot???mmg... tapi dah malas nak pk nak bawak bekal apa kat abah dia.. nasi for sure rejek. lagipun.. kesian pekerja yg mane tau.. kes boikot2 nie, depa la affected. gaji dikurangkan... kesian kan??)
Berkelah kat dlm umah .... bersila lagik. hehehehe..
mkn fries je aku ngan mirul... tpai cam ada after taste plak fries tuh. er... camne ek nak ckp??? takleh aku nak byg lah...
abah mkn big mac. aku ngan mirul la yg bedal fries tuh.

Natijahnya.... amirul balik tu batuk makin teruk. sekali muntah kat atas masa ngan abah dia, 2ndly kat bawah masa dia duk gegelak ngan abang sepupu dia. berlambak.

Mlm... aku plak masak nasi goreng kangkung ikan masin. adeh... bunyi sedap kan?? mirul mkn pun banyak...

(remote tv yg tak lama lagi sure arwah. dah mcm2 bunyi2an kat dlm tuh. :p)

Tapi mungkin dah nak kena.... mlm tu dlm dia tido lepas mkn ubat, batuk cam nak rak, keluarrrrrrrrrr segala isi perut mirul.

fries, nasi goreng, susu, kaler pink ubat je aku tak cek. hahaha...

(pandai mak dia kan??? semua yg oily pi sumbat kat anak yg batuk kaw2 tuh.. huehuehueheu ...mmg la salah aku... huk)

Melepek mirul. kesian sungguh. tapi lepas tukar baju semua, dia tido.. nyenyak...

yup... anak2 aku bergilir kena muntah2. tapi alhamdulillah tak berak2. tapi... dua2 pun aku risau nak rak... iskh..

Monday


... early in the morning, abah siap nak gi kerja.... giliran siapa plak????

AKU LA PULAKKKKKKKKKKK.....

muntah mcm nak rak!!!! yg pasti, nasi goreng ngan kangkung semua keluar balik. (susahnya la perut nak hadam kangkung tuh... pelik gak aku.. :p)

yup... aku kronik gile muntah. siap perut bagai dipulas. dah tu aku kena pi kerja plak. aduyaiii... pengsan... tapi sib bek after 3rd time muntah (aku muntah shake plak tuh... iskh.. rugi2), baru rasa lega n cergas ckit.

on the way ke off. aku singgah kedai beli mkn.. yup.. again semua keluar jugak. haru beno....

sampai satu tahap aku tak berani nak telan apa2. even air masak pun keluar. teruk ooo...

Pregnant??? owh.. tidak sama sekali... sbb aku muntah sampai mlm. nasi aku mkn pun keluar balik. agaknya angin dah kaw2 masuk dlm perut.

Tapi kalau aku mkn HL - aloe, peanut bar ngan kacang... tak plak ko keluar??!!! teruk betol!!!!

Mlm tadi aku tido kul bape ek??? lebih awal dr anak aku kot. abah dia duk buat keja pun aku tak perasan. mmg tumbang langsung.

Tuesday

Pagi nie aku alhamdulillah kembali sihat.. mkn gak la heavy. nak ngelak muntah lagik. ok plak...
TETAPI!!!>>>>

baru jap tadi mil aku call, mirul.... muntah lepas minum susu. itupun tak abis. dia mkn roti ng continue with susu, terusssssssss..... keluar... skang melepek je dia. takde plak batuk2. iskh... pelik sungguh.

HArap2 takde yg teruk berlaku kat anak2 aku.... amin....

6 comments:

Yanmie said...

alololo..comeinya dia..semoga cepat sembuh yea...yg kecik nie umur bape kak??

Arin said...

aduhai..doc check mmg kata tade pepe le ek?risau nye bebudak muntah..hanum tuh hari muntah..arin yg nangis.. :(

Anonymous said...

minum 100plus zana

aNoY said...

erm...nnt mak teh check...(popoyo ni cam doc lak)

Zana S said...

yanmie
yg kecik dah setahun 3 bulan dah. mcm2 peel sorg nie.. hehe..

Arin
mmg.. doc standard la kata keracunan mknn. zana gak risau nak rak. tah apa la jadi kat dlm perut dia. huhu..mmg kita yg nangis.. :|

kak jie
zana tak pernah lagi minum 100plus. hehehe... tak terpk pun. insya Allah next tmie kena la jugak teguk air tuh. hueheuheu.. dak kecik pun boleh minum ek kak?

Zana S said...

mak teh nak cek mende??? letih sokmo.. hahahaah