Wednesday, November 25, 2009

Bekalan Air Tergendala

tiba2 area jam 6++ petang semalam air sinki slow n steady

cuak gak sbb tak dpt apa2 pemberitahuan pun

mengenali zana yg mmg dari zaman anak dara paling 'gile' call tnb ngan syabas kalo berlaku gangguan (kakak aku pun takut dek pangai aku yg nak gado ngan org tnb dedolu.. :p),
telah menelifon syabas jam 10++ mlm tersebut bertanyakan masalah berikut.

'ya puan, mmg ada masalah ketiadaan air di kawasan ........... kerana penggantian paip ........... dari jam 5 petang hingga 5 pagi berikutnya'

'ada di siarkan di dlm akhbar puan, kerana melibatkan kawasan yg luas, melainkan kawasan lingkungan terhad, pemberitahuan akan diberikan ke setiap rumah dikawasan terlibat'

boleh agak la kan soklan aku tuh..tapi bukan memarah tau... sgt berhemah aku bertanya :)

mmg sumpah aku tak tahu ada masuk dlm paper.

dah gatal dah nak tanya, paper apa. kang dia ingat aku malas baca paper plak.

bukan malas, tapi THE STAR, aku ralit tgk iklan dari berita. ekekekeke! boley?

tapi kalau berita tu menarik mmg aku baca sampai abis.

berbalik kepada kesah asal, sib bek la ada tangki. tapi byk kitorg guna air direct dari paip utama. sbb tangki kan kalo takde pump, airnya agak romantik. slow melow.

knowing abah yg dah duduk ngan parent dia mmg mcm2 ada, dia tetap nak air paip/shower kuat tekanan nyer (tu yg tetiba baru duk umah aku jadi handy woman tukar paip singki dapur pecah dulu tuh :p).

disebabkan bilik air atas semua direct water, nampaknya, kena turun kebawah la kalo tetiba tgh mlm nak ke bilik ayo... hueheuheue...

3 comments:

Elyn Sani said...

huhu seb baik la aku dh tak keje tnb!!

arin said...

teringat si namawee yg dok marah2 kt tnb tuh..

Zana S said...

elyn
hahaha! nape ek aku marah?? ooo... dedolu kan umah mak aku kiri kanan depan blakang naik rumah tinggi2 melangit. sokmo takde api. aku pun naik la api.. :p

arin
tu skang sibuk nak dakwa dia pulak ek??