Wednesday, November 11, 2009

Carpet Hikmah!


hamboi!!! siap menyabung ko ek mirul??!! ikutkan adik pun sama.. tapi terlepas nak snap gambar dia gitew together2. dan2 je dia bangkit bila aku snap.

carpet tu ha... usianya rasanya tua lagi dari amirul. beli pun dia lom wujud lagi dlm perut nie. :D. aku ingat lagi... beli masa hari raya ke 2 ke, ke 3, pi nilai ngan mil aku. gile tak gile. mane kedai bukak. yg bukak pun kedai carpet.. (dah itu je aku beli). nape kami ke mari ya?? ooo... saje nak lelepas boring.. masa nie laki ku masih punya kakak ipar bawu.. :)

murah pun iye gak. sekeping besar dan ringan itu tak silap rm75-90.

tapi.... la nie... aku tgk, belacan lagi cantik dari kapet tu.

lagi2 jadi port dia dua beradik. dulu duk dlm bilik kat rumah mil, tak la teruk sgt rupanya... bila dah ada rumah sendiri... haaaaaaaaa.... mcm2 extra decorations depa tambah kat kapet tuh.

paling cun, rintik2 susu. cun!! tapi ke cun an tu dpt di lihat bila aku siram air sahaja.

rasanya dah pindah nie, ada la dekat 4x dah aku basuh kapet ni.

ikutkan malas nak basuh sbb musim hujan skang nie.. tapi...

bila cik semut dah mai keliling kapet, walaupun selepas aku basuh bahagian2 yg diorg tumpah susu+air manis, tak tahan mata dan takut diorg pun di gigit dek semut, senin tu hangkat basuh.

tapi....... dek cuaca gini...ampai pun penuh ngan kain, aku masuk dlm bakul kain jek. tergeliat gak la tgn kaki bdn angkat kapet basah. gile babas berat!!

udahnya... hari selasa, lepas angkat kain jemuran, aku pi sidai kat ampai, umang aiiii!! bau dia.. menusuk kalbu...

jawabnya... rabu pagi kena siram air sabun n basuh sekali lagi nampaknya.... harap2 teranglah hari... amin....

adeh... tobat... nak anto gi dobi jek pasnie kapet ringan yg dijangka tak berat sgt tuh. :p

4 comments:

arin said...

zana, hubby arin suh letak carpet kat area bilik kiterg depan tv. arin takmo sebab arin pemalas nak menyapu karpet atau cuci..hahhahahahha..

Elyn said...

maid 2nd aku..... suh antar karpet pi dobi. watpe gaji kan die kan kalo nk anta karpet ke dobi!! hahah kisah karpet.

wei ko apasal tak ajak aku pi umah ko ahad aritu??

Zana S said...

arin
haha! ngelat. tapi kalau dalam bilik ok lagik. kalau kat hall... mmg la hancusss! :d

elyn
maid ko mmg gile nak jadi boss. :p
buat kekecik je ler..tu pun kak anim yg paksa. aku pun paksa dia belikan kek! miahahhaa!

azwar ansory said...

kapet besao gitu gantung je kat ampaian pastu tembak dengan air sambil sabunkan ia.. kendian guna berus sabut untuk buang habuk @ rambut².. then tembak air lagi.. biarkan ianya kering sampai kering la.. kendian dah kering, spray la dengan febreze.. confirm bau ilang..