Saturday, June 2, 2007

Hari Keputeraan Agong

Apa yg best? takde mende pun. cuma aku lupa arinie cuti. siap plan suh abah mirul bawak keta aku servis lagik. sekali sampai sana sume kedai tutup. ceit. lupa plak ari nie cuti umum. hehehehe.... Esok la gamaknyer.. nyampah tul aku ngan bunyi keta tuh. truk sgt dah. bawak pun rasa berat. mmg nak kena servis pun. tapi.. lom sampai km nak servis mende.
Dan2 je aku mintak abh mirul tlg seviskan. hehe...

Oleh kerana kerja2 penservisan tidak berjalan lancar... cabut pi umah nenek ler...
Sume ada cuma memasing sibuk nak pi org kawen je.
Tghri mirul wat pangai. panas kot (mmg panas pun)
Kamiorg bertiga nie plan nak mandi kan dia dlm kolam yg makcik2 dia kasik adiah arituh.
punya la seksa nak meniup pool tuh. semput gak. Padehal bukan pakai manual pun.. pakai pam beskal Che mah. ngahahahaa... penat oooo (dlm erti kata lain dah lama tak pam beskal) berganti la kami bertiga nie. umi, mak teh ngan mak ngah mirul. hahaha.. abah mirul duk dukung si tonet yg takmo turun2 tuh. pesal tah. ngengadesss la tuh.

Lepas 20 menit(aku rasa) baru siap pool tu tegak. itupun ala2 cukup tak cukup je hangin tuh. hehe.. lotih mokcik haaa.
Sitonet tu konpiuh tahap gaban aku rasa. menda alah apa la yg abah dia duk isi air tuh. hahaha..
Bila dah ready... ala... buh air pun tak sampai separuh. suku je kot.sbb dia dah bising. bising mende? nangis ada la.. hadey........ kolam pun ko takut ke tonet?

Memula masuk mmg la takut. dah lama2 dia plak tak hengat dunia. wawawawa... abis segala pelampung tu dia tak bagi usik.. itu sume amirul yg punya.. hahahaha...
ada la dekat 20 menit dia main. tu pun dah kekecut jari2 dia.. aku angkat kuar kolam nangis lagik! nangis takmo kuar pulekkkkkkkk... iskh2... cam2 pehel ko nie.

Mak Ngah jangan usik la... menan mirul nih!
sonoknyer dia!!!

Dah abis bab kolam..pelik gak aku si tonet ni... takmo tido lagik. ish2...

Udahnyer.... dlm keta nak balik baru tido.. huhu... sib bek lama tidonyer.. klau sekejap.. ada la yg ngamuk sampai umah kang. hehehehe...

Tertidur kepenatan.huhu..

Petang tu ujan lebat gile.tapi masa lalu kat MRRII la... sampai Subang kering kontang. huhu..

4 comments:

Fozalin said...

mirul, untie elin pun nk kolam cam tu gak huwaaaaaa

anoy said...

amirul penat mandi kolam ngahngahngahhh....

Zana Sadri said...

untie elin.... mirul ckp.. suh uncle paih belikan. besar lagipun boleh dpt kot. ngahahahaha..

sweethOneY said...

comey nye mirul dlm gmbr 2nd n 3rd tu..hehe..