Monday, June 29, 2009

Bantal

sekeliling anak ku mmg byk bantal

sbbnya, takut diorg pusing sana sini bedebuk ke dinding atau katil. paling haru terperosok bawah katil.

pertama kali dalam sejarah, aku mcm berdesup, darah naik kat kepala.

nak tau kenapa???

tak ingat bila. aku rasa ari khamis minggu lepas. mlm tengah tido ke aku baru nak tido. bbtol ilang akal sbb suspen sgt.

tau bantal panjang yg di pangge bolster?

aritu, aku dgr aris nie macam mendesah je. mcm tak senang tido.

dia tido menghimpit bantal pjg tu lah. aku rasa dia tak selesa.

aku cuba tarik

nape susah sgt?? mcm tersekat.

(mak yg bodo) tarik2 lagi. aris bole je tido nyenyak dlm tak selesa tuh.

aku pelik, belek2 la bantal tuh. uish... Astaghafirullah....

bukak lampu. nak tau macamane kedudukan bantal tuh????

tau tali sarung bantal?? ada la panjang jugak. biasa aku belit pendek n sorok dlm sarung.

tapi nie, tali tu dah terbukak, tgn aris tersauk tali tuh, n pusing plak kat leher dia??!!!

boleh bayang tak???

mcm kita sandang tali beg, n tali beg tu kita pusingkan kat leher.

tak terjerut di buatnya????

seriau aku heh!!!

Aris2... mcm2 hal awak nie. lelepas tu terus aku ikat segala tok nenek tali bolster kat bilik tuh yg mane jadi penghadang tido depa. oh iya... abah dia dah tak letak bantal tu dah. letak bantal kekecik dia jek. sah2 la malam ada yg menangis pi langgar dinding tuh. :p

tapi... alhamdulillah aku sedar awal. dibuatnyer aku wat dono... iskh.. iskh...

minta dijauhkan.....

3 comments:

Yanmie said...

ya allah kak...nasib baik akak tersedar awal..klu tak, tak tahu ler kan..apa pun minta di jauhkan...

Zana S said...

itulah yan. tak pernah terpk benda nie akan jadi sbb abg dia smapai la nie ok. si kenit sorang nie mcm2 hal jadi kat dia. kesian....

Elyn said...

ya allah nasib la ko tergerak nk bukak lampu!!!